Summit 600 -10, operation förbättring!

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Tack! Denna är en prototyp i RF, har ej bestämt tjocklek på alu'n jag ska använda än.

Fick faktikt idé från en Polaris-ägare som var ängslig över den veka bakbågen på Pro RMK'n :)

Ganska lik Cobe's design fast denna använder org. hålen på tunneln. Enkelt och bra dessutom behöver man inte ta hål i tunneln i onödan.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jo nog är det fint att inte behöva göra extra hål. Men på pro rmk så tror jag det är ett måste för att få det att hålla...

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Ja tydligen var man utan skoter nu :( Får väl passa på att tacka alla som följt tråden och Snowmobile-forumet som hjälpt till med att få den såld :)

Tror skotern har hamnat i bra sällskap och blir inte förvånad om det blir lite mer moddar på den! :thumb:

Får ser hur det blir till hösten, kanske blir det en ny tråd ...man vet aldrig ;)

Tack så länge!! :ciao:

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Klart vi ska göra en ny tråd, du å jag ;)
Du vet vad det blir!!!
Har inte bestämt än vad det blir till hösten men vet ungefär vad jag vill ha ;)

Blir det den som jag tänkt så finns det en hel del idéer på lager :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Nu när ni håller på och uppdaterar och grejjar är dämparna bättre på dessa summitar än rev chassit eftersom ingen nämt något om bättre dämpare?

BiG

Välkänd medlem
15 feb 2005
832
0
16
Åsele
Var min första Ski-doo så jag har ingen aning om dämparna var bättre lr sämre än dom på Rev-chassiet.
Tycker dämparna funkade bra på min, och då väger jag kring 100 pannor så det är ju lite att bära upp ;)