Skotertips?

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
de enda yamaha är bra på är motorer, deras boggie är ju stum tex... om man ska ha en fram tung Nytro så ska man då inte tex smyg köra i skogen tex...
den är vell mer anpassad för tex klättra i berg och köra i mycke puder...
men efter led och och köra i tätare skog så tror ja inte den är allra bäst...

MEN!!! alla skotrar är bra och dåliga på OLIKA sätt, alla skotar går sönder, alla skotar kör fast...
alla skotar är alltså lika bra men dom är lite anpassade på olika sätt...

om man ska ha en lång skoter som är smidig och tar sig bra så skull ja ha valt en M8, M7 lr en summit...
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Haha. Bra att du bestämmer åt han då. :eviltongue: Låt han avgöra sitt skoterköp själv, jag kommer med råd, du med bestämmelser. :mmph:
Alltså jag vet inte var jag ska börja med dig.

Men jag säger väl emot dig sakligt och sansat. nej jag bestämmer inte vad han ska göra. Jag konstaterar bara att det vore ytterligt dumt att börja byta bara för att han är less på att skruva. Sen att yamaha aldrig är att rekommendera är ju en historia för sig.
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Alltså jag vet inte var jag ska börja med dig.

Men jag säger väl emot dig sakligt och sansat. nej jag bestämmer inte vad han ska göra. Jag konstaterar bara att det vore ytterligt dumt att börja byta bara för att han är less på att skruva. Sen att yamaha aldrig är att rekommendera är ju en historia för sig.
"Och alla andra ska sluta att gnälla om att han ska köpa yamaha.
Det ska han inte. Punkt." Alla ska göra vad du säger, annars... :weird: Låt han avgöra det själv. Sen, jag gnäller inte, han frågade om råd, jag rekommenderade en Yamaha 4t då jag tycker att min är en bra skoter. Det är väl precis det som detta köprådsforum är till för? Dina "råd" låter som bestämmelser och att du säger att en Yamaha aldrig är att rekommendera, ja det visar ju lite om att man ska ta det försiktigt med "råd" från dig.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
"Och alla andra ska sluta att gnälla om att han ska köpa yamaha.
Det ska han inte. Punkt." Alla ska göra vad du säger, annars... :weird: Låt han avgöra det själv. Sen, jag gnäller inte, han frågade om råd, jag rekommenderade en Yamaha 4t då jag tycker att min är en bra skoter. Det är väl precis det som detta köprådsforum är till för? Dina "råd" låter som bestämmelser och att du säger att en Yamaha aldrig är att rekommendera, ja det visar ju lite om att man ska ta det försiktigt med "råd" från dig.
Det skrev jag för att understryka att det vore aningens dumt att byta bort en fungerande skoter för att få tag i en hållbarare.
Vilken skoter ska han välja? Fyrtaktsyamaha? Jovisst men har de börjat komma ner i pris än? Tvåtaktsyamaha? Jo det vore väl smart men så mycket hållbarare är de inte att jag skulle ta mig besväret att byta.
TS har haft enormt otur det håller jag med om men alltså, fullagar man så går det på det sättet. Särskilt på skotrar som verkligen är utpräglade leksaker där grejerna är byggda med små marginaler, bilar är t ex rätt hållbara men det är verktyg och inte leksaker och är byggda därefter.

Jag tror att om TS väntar någon dag extra på grejerna i fortsättningen så får han en fortsatt trevlig vinter.

Förövrigt så beter du dig som om jag verkligen hade något att bestämma om vilket jag inte har.

Tillika har jag rätt.:D

edit: Dessutom kallade du polarisindy400 för idiot vilket rubriceras som ärekränkning samt förtal. Det är inte så stabilt vilket gör att jag skulel vara försiktig med att ta råd från dig.
 

bonkasen

Aktiv medlem
9 feb 2010
60
0
6
timrå
Skit samma vad det är för skoter, alla kör vi fast några ggr på en säsong oavsett vad det är för skoter, men visst vissa är lättare att "lyfta" löst än andra så är det bara...
sen så kommer du få skruva lite grann oavsett vad du köper för skoter om du köper begagnat (mer eller mindre), kan vara 1 skruv eller 20 spelar ingen roll... repa din lynx är mitt tips för det är en kanonskoter om du bara sköter den o inte "bonnlagar" saker bara för att den ska funka för stunden, för det slutar alltid med dyra reparationer som du tyvärr märkte om man inte kan vänta ett par dagar på "riktiga" grejer...

skotern jag har är en skiddo tnt 340 från 1974 har varit en skitbra skoter som första skoter och det ända jag har jort på den är att byta nån bensin slang som sprack aldrig behövt skruva på den finns inge bättre



gammal skoter perfekt KVALLE :D