Hej på er
Jag har en Rave 800 -05 i helt standard utförande.
Den har gått lite över 200mil.
Den här säsongen har den börjat leva sitt eget liv!
Den rusar på tomgången, ibland så högt att den når inslagsvarv.
Om man ger den lite choke så lugnar den sig och går ner i varv och stannar på normal tomgång tills man gasar och släpper igen.
Har läst runt lite och kommit fram till att det förmodligen är en bestyckningsfråga (har kollat insugsgummina och stiften som är lite för ljusa i färgen vad jag kan bedöma, mer mot vita hållet än gyllenbruna).
Till frågan: är det någon som haft samma problem och bestyckat om, och i så fall till vilka munstycken?
Att gå upp i munstycksstorlek borde väl vara riskfritt för motorn?
Kan det vara tillräckligt att skruva på luftskruvarna?
Är ganska novis på området, så jag skulle verkligen behöva lite hjälp!!
Har hört att dom här motorerna även kan dra tjuvluft via packboxen till veven på variatorsidan??
Tacksam för all hjälp
Jag har en Rave 800 -05 i helt standard utförande.
Den har gått lite över 200mil.
Den här säsongen har den börjat leva sitt eget liv!
Den rusar på tomgången, ibland så högt att den når inslagsvarv.
Om man ger den lite choke så lugnar den sig och går ner i varv och stannar på normal tomgång tills man gasar och släpper igen.
Har läst runt lite och kommit fram till att det förmodligen är en bestyckningsfråga (har kollat insugsgummina och stiften som är lite för ljusa i färgen vad jag kan bedöma, mer mot vita hållet än gyllenbruna).
Till frågan: är det någon som haft samma problem och bestyckat om, och i så fall till vilka munstycken?
Att gå upp i munstycksstorlek borde väl vara riskfritt för motorn?
Kan det vara tillräckligt att skruva på luftskruvarna?
Är ganska novis på området, så jag skulle verkligen behöva lite hjälp!!
Har hört att dom här motorerna även kan dra tjuvluft via packboxen till veven på variatorsidan??
Tacksam för all hjälp