1.har prova ljustera dom åt båda håll...
2.har ja prova å ingen skillnad förutom att dom blev lite för vita stiften. är i mitten nu,
3.den går "snålt" nu på lågfarten å högfarten är stiften perfekt gyllenbruna.
hur menar du slipa trottelvinkel mer brant?
Ok då låter det inte direkt som den surar,,snarare snålstuper
Men om vi ger surningen en changs till så skulle det kunna vara halvtrasiga reedläppar,,Den där motorn är ju väldigt specielll då den har både reed men även dirkt matat kolvstyrt insug. Du få ta en titt på läpparna och se om dom verkar hela.
Att fila trottlarna mer brant i bak kant brukar inte vara nödvändigt om man kör org fuggar , men du har tydligen bytt fuggar så då "kan" det bli nödvändigt om du har otur. Trottlar med olika cuttning finn visserligen att köpa men är dyra. Man kan spackla tillbaka dom om man slipar bort för mycket så det är lungt att filaheldvillt :eyebrows:
Men det är sista utväg isåfall när alla andra parametrar är kollade/ändrade.
Man slipar helt enkelt cuttningen på trotteln i en brantare vinkel ner mot nålmunstycket,, Typ 0,5mm i taget och provkör. Detta påverkar det första lyftet av trotteln till snålare bestyckat (upp till ca 1cm lyft)
EX på min tc 1000 som jag kör vm förgasare på och jag har spacklat igen trottlar så dom suger stenhårt från lite lyft. Då måste jag slipa trotteln ca 2mm mer i bak kanten (2 grader mer) för att motorn inte ska sura ner sig totalt från tomg till 1cm lyft,,mindre chokverkan blir det då.