Tror inte rodsen har med detta att göra, Placeringen är ju standard....men vad det beror på vete tusan....
tusen tack för att ni hjälper mig och kanske löser detja så ser inte min boggie ut i upplyft läge, den följer med upp när man lyfter..
det kanske är så att man får börja , slita ut boggien . fattar inte varför han inte fastnar där uppe..
Det första du bör göra är att flytta upp den bakre dämparens främre fäste (jobbig mening :weird. Finns ju skjutmöjligheter där.tusen tack för att ni hjälper mig och kanske löser det
Den håller ju uppe boggien och dämpningen blir hårdare om du ljuster den uppåt. Kanske inte är hela felet dock.ska den vara i ett läge som ska spänna upp allt eller??
Nja, ser lagom tajt ut vid drivhjulen. Testa som sagt att lyfta medans någon kollar vad som händer i boggien. Min gissning är att det är i främre delen det är något fel, iaf enligt bilderna.oki får försöka göra det i morgon ..ja det är ett konstigt fel .. jag tycker det ser ut som hela boggien ska fra m och chassie bakåt vad tror du ?
Jaså, roligt Då var inte det felet iaf. :blink:SYSTEM:
DU har en sving från en Mountain Max.. Därav skillnaden!
jag har inte en aning vad som sitter på min skoter faktiskt .. köpte den förra året ca 452 mil har den gått gav 32 000 jag har ca 5 mil på denSYSTEM:
DU har en sving från en Mountain Max.. Därav skillnaden!
Det är nog en original. Kolla på sprängskisser och jämför.jag har inte en aning vad som sitter på min skoter faktiskt .. köpte den förra året ca 452 mil har den gått gav 32 000 jag har ca 5 mil på den
Person 1 ska lyfta upp och sänka skotern medan person 2 kollar vad som kan vara galet.är det så att man ska lyfta hela skoter rätt upp och det hoppar rätt . för jag ser ingen spänning på nåt ställe faktiskt?
vi ska plocka ur boggien imorgon får lite hjälp ..Hur gjorde du när du skruvade fast boggien? Släppte du på bultarna i rodsens undersida?
Var det lätt att passa in hålen, eller var du tvungen att använda spännband för att dra ihop "pappa"-dämparen.
Om du inte lossade på bultarna till rodsen, så borde det vart lite problem att få in boggien på plats.
Skulle det nu vara så att boggien bara slank in i bulthålen som en väloljad xxx, så är något troligen galet....
Som många skrivit, så be en kompis lyfta upp skotern så ser du om boggien arbetar något sånär bra.
Kontrollera även med någon form av planka eller liknande om det är framändan eller bakändan som inte orkar hålla upp skotern.
PS.
Det tar inte mer än några minuter att plocka ut boggien från skotern, jag skulle göra det på direkten om jag var dig...
DS.
en fråga finns det flera hål i chassiet eller hur menar du ?Du har monterat i fel hål i chassit, klassiskt fel
efter som du inte dragit i hop dämparen med spännband och lyckats montera boggin så har du förmodligen missat det med några cm.
Fota fäst bultarna så får vi se hur du gjort