Boyesen reeds i en MC 800 -01

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
Hej

Jag har nu fått hem mina beställda boyesen reeds till skotern, jag tänkte bara fråga lite om det är någon där ute som har monterat boyesen i en arctic med samma 800 motor.

Hur blev det för er med bestyckningen? fick ni bestycka om något alls eller gick det bara å köra direkt? Jag kör nu helt standard med 430/50 som bestyckning.

Skotern är en mountain cat 800 -01

Tacksam för alla tips!

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
När jag satt i mina var det bara att köra i en lynx rave 800.. Så som jag fattar det så får man mer luft av boyseen reeds mot org så det kan hända att man får skicka på lite mer sås men det är så jag fattat det kanske inte hela saningen Mvh

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Hej du kan gå ner till 410/35 på bestyckningen utan problem. Det hade jag i zr 800an med boyesen reeds

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
ZnAkE: Ja jag läste i den lilla instuktionsboken som följer med å där står det att i vissa fall kan gå fett på huvudmunstycket men lite tunnt på lågfarten, men det var bara i vissa fall.

forre: Okej du kunde gå ner så pass alltså? Jag har ett 420/40 "set" hemma liggandes som jag tänkte testa med. Hade du nålen på mitten hacket när du hade den bestyckningen?

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
ZnAkE: Ja jag läste i den lilla instuktionsboken som följer med å där står det att i vissa fall kan gå fett på huvudmunstycket men lite tunnt på lågfarten, men det var bara i vissa fall.

forre: Okej du kunde gå ner så pass alltså? Jag har ett 420/40 "set" hemma liggandes som jag tänkte testa med. Hade du nålen på mitten hacket när du hade den bestyckningen?
sätt dit 420/40 om du har liggandes
funkar säkert utmärkt med dom munstycken
jag minns ej nålens läge, det är 5-6 år sedan jag höll på med zr:en.
Har för mig att den kändes lite snål med 410/35 när det var kallt ute men den tog aldrig skada av det, kanske för att man inte slarvade med varmkörning, jag snålade heller aldrig på oljan.

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
sätt dit 420/40 om du har liggandes
funkar säkert utmärkt med dom munstycken
jag minns ej nålens läge, det är 5-6 år sedan jag höll på med zr:en.
Har för mig att den kändes lite snål med 410/35 när det var kallt ute men den tog aldrig skada av det, kanske för att man inte slarvade med varmkörning, jag snålade heller aldrig på oljan.
Ja jag tyckte det lät lite gränsfall i kyligt väder men det gick ju bra ändå uppenbarligen. Jo jag smackar nog dit dom munstyckena jag har liggandes så för jag mixtra lite med nålen och luft/bränsle skruven lite.

Tack för tipsen !