Phazer 480 bråkig

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
vet inte vad det är för tjaffs provade köpa nya stift BR9ES, det är gnista på båda men jag upplever den väldigt svag, den gick bara på vänstra cylindern (sett fram ifrån) först, röck hatten på den högra och det blev ingen skillnad så där fick jag svaret, sen när jag bytte plats på stfiten då vart det helt plötsligt tvärt om, gick på den högra men inte den vänstra..

Jag är sämst på tändningssymet, men det känns som att den inte orkar hålla igång båda stifiten? vad är det som är slitet?

Predator

Välkänd medlem
30 okt 2007
208
0
16
Luleå
Låter ju som om problemet följer stiftet. Har du något fler stift som du kan testa med?
Om du tror det är tändspolen kan du ju mäta upp den.

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Låter ju som om problemet följer stiftet. Har du något fler stift som du kan testa med?
Om du tror det är tändspolen kan du ju mäta upp den.

Ja han går ju igång på båda ibland när man ligger å plågar han lite, så sprättar han igång och går som ett spjut! men kring låga farter osv då är han konstig, kan det vara låg farts munstycke i någon av gasarna som satt igen?

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Idag tog jag isär förgasarna och rengjorde dom ordentligt med kompressorn, kollade även kolvarna och cyllarna, dom var fräscha.

Det är fortfarande samma svammel, den går igång på båda ibland när man ligger på höga varv.

Och idag märkte jag att den gick som bäst just före jag fick slut bensin, gick som en klocka i 5-10 sekunder när jag låg i pudret och sen dog den och jag såg att tanken var tom,

vad kan det vara för fel? har kollat pumpen och den sprutar på som bara attans från båda slangarna.

Last edited:

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Köp vanliga B9es istället för BR9.
Pz480 behöver ingen radioavstörning.

Jobbade på fjällanläggning i yngre år,och på deras vikingar behövdes R stift pga komradion,men stiften dog på löpande band om skotern stog på tomgång längre än 20 sek.

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Köp vanliga B9es istället för BR9.
Pz480 behöver ingen radioavstörning.

Jobbade på fjällanläggning i yngre år,och på deras vikingar behövdes R stift pga komradion,men stiften dog på löpande band om skotern stog på tomgång längre än 20 sek.
jasså, men den ska väl inte kunna gå sämre bara för att det är radioavstörning på stiften? hade väl varit en annan femma om den gick dåligt utan radioavströning, eller?

A

AndyLee

Låter som ett förgasarproblem.. tätar flottörnålen? punka? låter som att han surar, när du piskar så håller motorn undan det för stora flödet från ena gasaren.. Det förklarar också varför den fick en nytändning( he he) innan soppan tog slut

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Låter som ett förgasarproblem.. tätar flottörnålen? punka? låter som att han surar, när du piskar så håller motorn undan det för stora flödet från ena gasaren.. Det förklarar också varför den fick en nytändning( he he) innan soppan tog slut
Det är spjäll gasare, dom såg väldigt synkade ut i mina ögon, dock så öppnade den "icke fungerande sidan" lite lite, nån millimeter mera vid full gas, vid noll gas så låg dom lika, jag blåste som sagt rent båda med tryckluft och tog isär alla munstycken osv och blåste rent.

vad menar du med punka? kan det vara choken som bråkar?

börjar bli lite grinig på liqo phazern nu, så alla tips uppskattas, ska pröva idag med eya stift om det gör någon skillnad, tändhattarna bör det inte vara fel på då jag prövade skifta dom och den gick fortfarande bara på samma så.

MVH

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
jasså, men den ska väl inte kunna gå sämre bara för att det är radioavstörning på stiften? hade väl varit en annan femma om den gick dåligt utan radioavströning, eller?
Radioavstörda stift är känsligare,har iallafall jag inbillat mig.
Körde min pz-93 på vanliga stift,och hade aldrig problem.

Dom ville köra på vanliga stift på fjällanläggningen också,men då hade dom inte kunnat prata med varandra på komradion.

A

AndyLee

Tänkte att Flottörnålen inte tätar och att du kanske har bensin i flottören ist för luft..

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Tänkte att Flottörnålen inte tätar och att du kanske har bensin i flottören ist för luft..
Båda kopparna är hela, blev möjligtvis en liten skillnad på full gas nu med nya stiftet, br9eya men inte så att det går på båda hela tiden, vad kan det vara? : O

Conjacken

Välkänd medlem
11 feb 2010
140
0
6
Båda kopparna är hela, blev möjligtvis en liten skillnad på full gas nu med nya stiftet, br9eya men inte så att det går på båda hela tiden, vad kan det vara? : O
Min går bara på en då den är kall, men den går till sig då den fått upp lite värme.

snowmobile5

Välkänd medlem
30 dec 2009
230
0
16
Umeå
Min går bara på en då den är kall, men den går till sig då den fått upp lite värme.
okej, den hära går inte till sig, den får soppa och har gnista men den vill fanimig inte gå.. har tänkt sälja den och man vill ju gärna ha en proper gång på skotern då, vet inte vars jag ska felsöka nu.. tom på idéer