Nätsladd de luxe..?

jansun

Aktiv medlem
16 nov 2006
88
0
6
Östersund
www.kkam.se
Sträckmetallen funkar så också, om det är kallsnö.
Runt noll och varmare, så ligger det bara uppe på nätet. Vitsen är ändå att man vid plusgrader åtminstone kan radera ut spårigheten i lederna men, då kan man bara ha ett nät.

RickeV

Aktiv medlem
26 jan 2009
68
1
6
Vännäs
www.vssk.nu
Stig Larssons lösning med vändbar sladd var inte dum, bra om man råkar ut för klibbföre, mycket djup snö eller ve o fasa, vatten på nån sjö.
En viktig detalj är nog hur som helst att den på något sätt är uppvinklad i framkant. En plåt på den uppvinklade delen trycker ihop lössnö så att sladden går lättare att dra. Skickar en bild på min moddade de luxe sladd.

Även försedd med breddarvinge och kladdplatta. På de korta järnen som sticker upp kan jag trä på en vinklad plåt för att skicka snö från högerkanten till mitten av sladden. Vinkeljärnet i mitten har fästen för ett grövre vinkeljärn om jag behöver vikta ner den.

Ska man haka ihop flera segment på längden och bredden är nog stabiliteten i infästningarna viktig, påfrestningarna vid sten- och stubb-kontakter kan bli enorma.

/Rickard

hingstin

Aktiv medlem
10 jan 2010
52
1
8
Hejsan

Har på g att göra några Nät-sladdar till nästa säsong för att placeras ut på strategiska ställen för folk som vill göra ett handtag för lederna. :blink1:

funderade om ni har någon sorts styr-skena eller något i sidorna där bak, eller om sladden får "sladda och slänga " fritt i sidled, eller e de alls ett problem? :wondering:

har gjort en sladd med 3 blad o kladrulle o den kändes lite "sladdrig" utan "styrstål"

Hur bra går de att dra en galler /nät sladd med en vanlig kort sportskoter :confused:

KennetS

Ny medlem
12 mar 2012
2
0
1
Ö-vik

Den här använder jag på försäsong, byggd av armeringsjärn som är knäckta som V så att snön dras till mitten. Det sitter 3 st skidor som är gjorda av skärmar till lastbilar samt en kladdplatta, viker man ner alla tre skidorna fram så kör man i vilket före som helst utan problem funkar skitbra

Snötomten

Välkänd medlem
7 feb 2011
100
0
6
Fettmule
Förbannat snygg lösning i sin enkelhet.
Smart med nedfällning av skidorna fram, med möjlighet att fälla i etapper pga föret förmodar jag.

Har armeringsnät över här ute efter sommarens betongarbeten o denna bild får en och fundera.

Ser riktigt bra ut bakom och ska man bara göra en gårdsled och låter det frysa till efter körning så är nog detta nära nog 100% till lösning :)

Bra jobbat

Freeride 4-ever

Aktiv medlem
27 feb 2010
55
0
1
Kvissleby
[/URL][/IMG]
Försöker lägga in en bild på min nätsladd jag byggt av 16mm armeringsjärn samt ngr 20x20`s
vinkeljärn.
Hoppas att vinkeljärnet längst fram gör livet tufft för alla pucklar på leden.
[/URL][/IMG]

rIdDoCk

Aktiv medlem
16 mar 2011
63
0
6
Såå där :)

Freeride 4-ever När du laddat upp bilderna till tex http://imageshack.us/ så kopierar du länken som slutar på .jpg/.jpeg dvs direkt-länken till bilden.

Sedan klistrar du in länken mellan "IMG taggarna" så ätt det ser ut så här: [img*]http://imageshack.us/a/img818/3914/photosep27192906.th.jpg[/img] (utan * tecknet)

Dvs,

Ett lättare sätt är att trycka på "infoga bilder knappen"

Samma sak gäller där, det är direkt länken som ska klistras in :blink1: