Inregning av skoter

stefanjasse

Aktiv medlem
7 feb 2010
96
0
6
Gävle
Men någon måste ju köpa skotrarna för varför skulle han annars ta bort annonsen?och om han inte ha rnågra skotrar varför skulle han då sätta ut en annons för? :O
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Men någon måste ju köpa skotrarna för varför skulle han annars ta bort annonsen?och om han inte ha rnågra skotrar varför skulle han då sätta ut en annons för? :O
Han tjänar pengar på att sno handpenningen. Han kna uppdatera annonserna för att få det mer trovärdigt.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
snackade med killen tidigare då jag har lite folk som kunde kolla
visade sig att alla skotrar står ute i en lada ? låter lite konstigt tycker jag
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Jag har pratat ett flertal gånger med karln. Från början verkade det lovande men jag är rätt säker att det är fet bluff för att sno handpenningen.
Han var inte hemma skulle komma hem mitt på dagen idag så jag kunde inte komma föräns då och dom stod i "ladan" som nämns ovan. Konstigt att inte alla maskiner är fotade på samma palts då? Även fast jag kunde komma ner när han kom hem och titta på maskinen och köpa direkt OM det han påstod stämde så tjatade han om handpenning och att han inte kunde hålla den.. Även fast han inte skulle vara hemma och ingen annan skulle kunna köpa den innan mig... SUCK! Sen frågade jag om han hade fler maskiner, då nämnde han ENDAST XPn. Som ni vet har det kommit ut X antal andra maskiner sen dess!
Sen skickade han ett "avtal" skrivet direkt i mejlen... HOTMAIL för övrigt, seriöst intryck det ger då! Stavfel överallt och kasst skrivet.. Jag bara skrattade åt alltihop!

Mejlen jag fick av honom var "sveabil@live.se" Vilket var hans gamla företag enligt honom. Så vitt jag minns hade "Sveabil" bluffannonser/fuffens för sig för nått/några år sedan på blocket?! Någon annan som känner igen det?

/A
 

orm_micke

Medlem
2 nov 2009
6
0
1
Avesta
Bra att det finns internet! Enligt mina samtal med honom så ska han komma hem på måndag (pga. utlandsvistelse). Han vill oxå ha snabb handpening på 15%. Han sa att han var medlem i MRF (vilket han INTE är) och fanns hos skatteverket (kanske som enskild firma). Kunde även finansiera köpet, jag frågade vad det var för ränta. Fick till svar att det kostade 5000:- i räntekostnade (enligt mig så bör det ju finnas en ränta, typ 3,95%). Enligt den uppgiften som jag fick så skulle räntan hamna på ca.20%, vilket inte är trovärdigt för en "vanlig" bank! Han nämde oxå att det skulle kosta 4800:- för att få den inreggad och dom uppgifterna har jag kollat upp och det landar på 2120:- om alla org. papper finns! Alltså allt han säger verkar vara fel... Nu är även alla hans annonser borta från blocket, undra varför =)

Är det någon som genomfört en affär med honom?
 

orm_micke

Medlem
2 nov 2009
6
0
1
Avesta
Har ringt honom alldelens nyss. Jag ifrågasatte att han sagt att han var medlem i MRF och inte var det, frågade även varför alla annonser på blocket tagits bort samt om det verkligen fanns någon firma eller inte. Han vart väldigt arg och frågade varför jag hade kollat upp honom... Samtalet slutade med att jag skulle återkomma på måndag och fick då endast köpa snöskotern av honom som privatperson och INTE av hans firma... Varför? Är väl inge konstig att kolla upp en firma man handlar av ifall dom vill ha in en handpening!

Med andra ord så tror jag inte att snöskotern finns! Dom adresser jag har fått fram är båda i hyreshus... Med andra ord så skulle jag aldrig köpa en "vara" av TORBJÖRNS BIL i Hägersten.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Är det kanske denna Mikael som är i farten igen?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=185941

Såg att han fick 1års Fängelse för 9månader sedan. Ute tidigt med gott uppförande kanske. Nu spekulerar jag ju bara. :eyebrows:

Med dagens dagis verksamhet för kriminella så kan han mycke väl sköta detta från fängelset.

Blocket borde va lite seriösare med att kolla upp vilka som annonserar.
 

celer0n

Välkänd medlem
4 nov 2009
252
0
16
Vilhelmina
Fick ett samtal nyss angående detta utav en person som tydligen gjort affärer med killen. Denna person ville att jag skulle gå ut här och varna er andra om att detta är ett rent SKOJERIFÖRETAG och att ni inte ska göra affärer. Personen i fråga som ringde mej vill vara anonym och har själv inte konto här för att kunna skriva.

Kan ge er så här mycket information att avtal skrivits och pengar överförda men inga varor levererade eller att man kunnat nå säljaren.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Fick ett samtal nyss angående detta utav en person som tydligen gjort affärer med killen. Denna person ville att jag skulle gå ut här och varna er andra om att detta är ett rent SKOJERIFÖRETAG och att ni inte ska göra affärer. Personen i fråga som ringde mej vill vara anonym och har själv inte konto här för att kunna skriva.

Kan ge er så här mycket information att avtal skrivits och pengar överförda men inga varor levererade eller att man kunnat nå säljaren.
Har han snackat med blocket?