Venture RS eller RX1

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
Har tänkt skaffa mig en yamaha 4T skoter.
Men kan inte bestämma vilken modell,man kan ju sätta på en extra dyna på rx1 an, och när man ska ut och leka så är väl rx1 an lite lättare?

Vad är skillnaden/fördelar/nackdelar mellan dessa skotrar?

Tacksam för komentarer.:eek:

Medelsvensson

Aktiv medlem
5 dec 2008
56
0
1
Boden
tung...tungast...tyngst...RX1 är inget annat än en ledracer, du ska inte ens prova fara utanför leden i nå puder för då sitter du till våren om du inte har en RX1 M eller en Vector M som tar sig ganska bra i djupare snö, har själv en Warrior som funkar men absolut inget att föredra i djupsnö, Venture är en ledmoped med bra utrymme för att baxa runt tanten på inget annat, kör du fast med den så är det tack och gonatt..så vad jag kan säja är:Köp en Nytro XTX eller MTX om du ska ha nått nytt, lätta och smidiga maskiner som passar sig bra utanför led, på led och även att ta tanten på !!

//Medelsvensson

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
tung...tungast...tyngst...RX1 är inget annat än en ledracer, du ska inte ens prova fara utanför leden i nå puder för då sitter du till våren om du inte har en RX1 M eller en Vector M som tar sig ganska bra i djupare snö, har själv en Warrior som funkar men absolut inget att föredra i djupsnö, Venture är en ledmoped med bra utrymme för att baxa runt tanten på inget annat, kör du fast med den så är det tack och gonatt..så vad jag kan säja är:Köp en Nytro XTX eller MTX om du ska ha nått nytt, lätta och smidiga maskiner som passar sig bra utanför led, på led och även att ta tanten på !!

//Medelsvensson
Helt ärligt tar jag mig fram rätt bra min RX1 gt, vi kört upp led fram till en grillstugan, åkt i funäsdalen i lössnön. Helt hoppläs är den inte då...

Du kanske är för klen? behövs 90 kg muskler för att bryta ner den?

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå

//Medelsvensson
För att vara en renodlad ledmaskin så går RX'1an rätt så djävla bra i snön, speciellt warriorn. Men visst 38'as kammar och Mountain skidor är att föredra om man nu vill ut i ospårad terräng. Kör man en kort en så är det lite mer jobb i puder...

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Jag tycker nog att Venturen går ganska bra i djupsnön, men jag måste tyvärr hålla med om att RX1an är ett ankare:( Om du ska göra mycket lössnö kanske en TF vore bra? Lite längre än GT

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Jag tycker nog att Venturen går ganska bra i djupsnön, men jag måste tyvärr hålla med om att RX1an är ett ankare:( Om du ska göra mycket lössnö kanske en TF vore bra? Lite längre än GT
En TF går mycket fint i lössnö (151"). Men kör man fast, då är det jobbigt. :hahaha:

Last edited:

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Det gäller att inte göra fast då;)
Haha ja, så länge man undviker det så är det en jävligt fin skoter. Hade turen att sätta den i en fåra gjord av nån jävla skogsmaskin, och där satt han. :hahaha: Men han kom upp sen efter lite dragande och jävlandes.

Men går fint att bryta runt han i lössnön och där är det mycket svårt att köra fast så länge det är plan mark. :)