primärvariator

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Sv: Hjälp primärvariator

haha jaha jag trodde det var en summit :p men jag skruvade isär en arctic cat zr 900 variator för 2 veckor sen och då värmde jag korset ganska varmt så gick det lös direkt och det blir stor skillnad som fan när man byter rullarna för om skotern varvar i början och när du kommit upp i lite fart sjunger varvet då ska man byta rullar det gjorde jag och då gick den som aldrig förr jag rekommenderar en röd fjäder och nya rullar och få dig vickter med startgropar eller slipa dig egna gropar det blir en helt ny skoter . och få dig tickahelix eller nått :p
Snälla! Komma, punkt, stycken? Fan, det går inte att se vad du skriver.

Summit800x

Välkänd medlem
20 dec 2008
136
0
6
Botten

vart 70.5grams vikter svart/lila fjäder den slår in kring 3200-3300 nu vart grymt mycke bättre, ska pröva imorgon och se hur den vill växla ut

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden

Blir intressant att höra om de fungerar. Är de bytt helix och sekundärfjäder också kanske? Låter ev. som du kan ha haft ett Black magic kit på den isf.

Summit800x

Välkänd medlem
20 dec 2008
136
0
6
Botten

Blir intressant att höra om de fungerar. Är de bytt helix och sekundärfjäder också kanske? Låter ev. som du kan ha haft ett Black magic kit på den isf.
sitter en bm37 helix och en svart/röd fjädder om jag inte minns fel

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Då kan de nog ha varit ett Black Magic kit. Men om det är ihopplockat hos bengan behöver det inte betyda att det fungerar bättre bara för det.

Beställde ett kit till min zrt 800-99 jag hade för ett antal år sen å de fungerade inte för fem öre. En på jobbet beställde ett likadant ca en månad senare till en -00a (samma maskin) och de var varken samma grejer som jag fått eller fungerade det heller.

Pratade med en arctic ÅF som inte heller var så nöjd med dessa variatorkit som kom därifrån, han menade att de verkade som man fick de som bengan hade hemma på hyllan just då. Men de verkar som de blev bättre med tiden iallafall, har hört flera som är nöjd med kiten till bla. f7.

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
bästa v-kitt e då man plockar ihop de själv å testar sej fram. alla kör olika osv så de går aldrig få ett kitt som e bra då man köper ett färdigt. men ja kan lova att den där variatorn satt som F.N... har aldrig varit med om dess like...

Summit800x

Välkänd medlem
20 dec 2008
136
0
6
Botten
bästa v-kitt e då man plockar ihop de själv å testar sej fram. alla kör olika osv så de går aldrig få ett kitt som e bra då man köper ett färdigt. men ja kan lova att den där variatorn satt som F.N... har aldrig varit med om dess like...

Jo lite ihop plock är alltid de bästa,
tack för hjälpen skrotarn