maxvarv

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Kollar man i tabeller ska det ligga på mellan 8500-8700rpm.

Har aldrig kommit ihåg att kolla vad min ligger på för maxvarv när man kör men skulle gissa på att det ligger ganska precis där någonstans! :)

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
okej :) min varvar drygt 8000 så då fattas de lite där.
den gamla variatorn en sån 9 bultare satt de 52grams vikter i
den jag har nu sitter de 58grams i och de är en nyare 6bult.
så om jag sätter i 52 gramsvikter i den nya variatorn blir de rätt
då? eller skiljer sig variatorerna nått? om du förstår hur jag menar;)

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Borde bli rätt. Dina nya vikter är antagligen för tunga så den inte orkar upp i varv. Har för mig att vikterna från 6-bult passar på 9-bult. Men det vet säkert nån annan här bättre. Kolla så inte viktarmsbussningen är sliten när du byter!

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
okej får nog bli nya vikter för dom gamla va helt förstörda. eller går de att slipa ner lite på vikterna ja har nu så de blir nåra gram lättare? men kanske inte är så bra de.

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
okej får nog bli nya vikter för dom gamla va helt förstörda. eller går de att slipa ner lite på vikterna ja har nu så de blir nåra gram lättare? men kanske inte är så bra de.
Köp nya. Betydligt större risk att det blir sämre om du börjar slipa. Du måste ju få alla vikterna helt identiska både i vikt och var vikten sitter.

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
okej får bli nya då. men hur många gram ska man gå ner för att dde ska bli rätt varv? 58 nu varvar drygt 8000

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
jo just de vart får man tag på vikter? kolla på bengans men vet inte om de är till gamla eller nya variatorer.

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
jo just de vart får man tag på vikter? kolla på bengans men vet inte om de är till gamla eller nya variatorer.
Köp från USA. Det blir inte dyrare än att ta det i Sverige och du får hem det på 3-4 arbetsdagar. Beställer du måndag mitt på dagen har du det innan helgen.
Outdoorshop, Alpha Sports, Country Cat är tre bra ställen. Kundvänliga och snabba på svar på ett sätt du bara kan drömma om hos Bengan.

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
okej har att kollat lite på de men värdelös på engelska som man är så fattar ja inte så mycket :D

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
de vore fint de. de får väl bli 52 grams som de satt i den gamla variatorn. dom vikterna jag ska ha är de ju med sån låsskruv.

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
kanske glömde skriva de att variatorn jag har nu kommer från en crossfire 500 -07 :D hoppas du inte tycker jag är allt för dryg :)haha. men 52 grams vikter är de jag ska ha som de satt på den gamla variatorn.

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
ja får se om de blir fart på den nu :) man får tacka för alla svar ;) men blir väl fler frågor än är de inte slut på vintern :D