Spårkänslig CF8 -10

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
CF:en söker spår något otroligt.
Någon som har erfarenhet om detta och även botemedel?
Ska ta och kolla "toe-in:en" till helgen.
Har även blivit tipsad om att spänna på främre boggiedämparen,bra eller anus?
Vad finns det mer man kan göra?
Mycket tacksam för tips.

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
tjena
hade samma på min spännde främre boggie dämparen blev inge bättre spännde framvagnen blev mycket bättre testa det kollade även toe var perfekt verkar vara skidorna som gör att dom blir spårkänsliga för bredd köl har haft många maskiner i min ägo men aldrig varit så spårkänslig som den jag har nu är dock har skidorna varit platta i botten däri ligger nog problemet

TZ1Turbo

Välkänd medlem
23 sept 2009
128
0
6
Skellefteå
Jag hade problem med min TZ1 Turbo som spårade mycket men när jag ökade "tå-uten" till från +2 till +4mm per sida blev det mycket bättre.

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
tjena
hade samma på min spännde främre boggie dämparen blev inge bättre spännde framvagnen blev mycket bättre testa det kollade även toe var perfekt verkar vara skidorna som gör att dom blir spårkänsliga för bredd köl har haft många maskiner i min ägo men aldrig varit så spårkänslig som den jag har nu är dock har skidorna varit platta i botten däri ligger nog problemet
................
,,,,,,,,,,,,,,,,,

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Jag tror oxå att problemet ligger mycket i skidorna?
Hade varit kul å prova SLP eller C&A skidor.
Men jag ska som sagt kolla toe-in:en och se vad man kommer fram till...

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Nu vet jag inte vad det är för originalskidor på -10:an, men på tidigare årsmodeller är det enorm skillnad i spårkänslighet mellan SLP och original.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.253
1.087
113
Stora Blåsjön
På slp pp skidorna har jag kommit fram till att 10mm toe-out (mätt 25cm från mittenbulten åt båda håll och allt "glapp" ihopdraget i skidspetsarna) är perfekt. Verkar funka bra på de flesta maskiner...

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Justerade ut skidorna några mm till idag och spände på framfjädringen en aning och resultatet blev riktigt bra:nuts:
Nu kan man köra betydligt hårdare efter lederna:becky: