förra ägaren har kanske bestyckat om förgasarna..Idag satte jag på org slutburken (satt MBRP på när jag köpte den) på min SX 600 -97 och efter det så har den börjat blöddra på låga varv, mycket låg tomgång (ca 900) och tycker att den drar mer bensin än vanligt. Vad kan vara fel?
Ja det kanske han har. Tycker den gick likadant med slutburken, bara att den blöddrar nu. Ska gå ut och kolla färgen på stiften nu. Återkommer med svar / bilder.förra ägaren har kanske bestyckat om förgasarna..
många brukar skaffa större munstycken då dom slänger på slutburk.
men hur går den med slutburken då?
Bluddra den inget med slutburken?Tycker den gick likadant med slutburken, bara att den blöddrar nu
Mycket lite, men mer nuBluddra den inget med slutburken?
Annars kan/ska dom var GYLLEN bruna...stiften ska ju vara oboy bruna
Men köp då BR9EYA...så imorn blir det till att köpa några nya stift
BR9EYA har lite högre gradantal tror jag för att förbränna soppan bättre...Ok vad är det för skillnad?
Ok! Tack för alla snabba svar! :beer:BR9EYA har lite högre gradantal tror jag för att förbränna soppan bättre...
Har du kört så motorn har blivit riktigt varm medans choken har legat på? för om den har frusit så brukar den släppa efter ett tag efter motorn har blivit varm...Nu har jag bytt båda stiften.
Blöddrar fortfarande och drar mycket soppa (5-6 l milen), tomgång på ~800
Nu var båda stiften blöta/svarta så jag tror att choken ligger på. Hur åtgärdar man det? Själva chokearmen åker tillbaka men den ligger på ändå.
Ja, jag ställde den i ett varmgarage förut och då blev det bra men sen när den stått ute en natt så är problemet tillbaka :worried:Har du kört så motorn har blivit riktigt varm medans choken har legat på? för om den har frusit så brukar den släppa efter ett tag efter motorn har blivit varm...
Men om de inte släpper så kör in den i garaget och låt den tina upp så kanske den släpper om den inte har kärvat fast eller nå...
De måste ju vara nå kondens i wiren eller nå...Ja, jag ställde den i ett varmgarage förut och då blev det bra men sen när den stått ute en natt så är problemet tillbaka :worried:
Skulle tro det, går den smörja på något sätt?De måste ju vara nå kondens i wiren eller nå...
Ja de skulle vell va om du tog bort den och sprutade ner mycke 5-56...Skulle tro det, går den smörja på något sätt?