El-back slutat fungera, enduro 600 -03

cirusvirus

Medlem
8 mar 2009
10
0
1
Umeå
El-backen slutade fungera när jag var ute o körde sist, inget händer när man trycker på RER-knappen.

Nån som har nått tips på var man ska börja? Nått som är vanligt? Jag misstänker knappfel el. kablageproblem, har skruvat loss reglaget på styret men vet inte vilka färger som kablarna har, är 2 kontacktstycken där med ca 10 kablar.

Under samma tur så började varvräknaren stannade ibland på 2,000rpm el. 4,000rmp när man stängde av motorn, nått som är vanligt? annars vad kan det bero på?

Tacksam för tips!

cirusvirus

Medlem
8 mar 2009
10
0
1
Umeå
Fungerar nu igen! Och vad var felet: Ingen aning, tog isär uppe vid knappen på styret o sprayade elektronikspray, bökat lite med kontacktstycken. Hotat med besök hos doktorn :cheesy:. Tryckte på RER-knappen x-antal gånger, tillslut började den fungera. Får väl se hur länge...

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Fungerar nu igen! Och vad var felet: Ingen aning, tog isär uppe vid knappen på styret o sprayade elektronikspray, bökat lite med kontacktstycken. Hotat med besök hos doktorn :cheesy:. Tryckte på RER-knappen x-antal gånger, tillslut började den fungera. Får väl se hur länge...
Bytte själv RER-knapp förra året, dom slits helt enkelt ut. Tror jag betalade 350:- för en ny.