ZR 600 efi -02 varvar "bara" 7000rpm

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Vad kan felet va på ovanstående skoter när den inte varvar mer än 7000 rpm.
Den börjar liksom bluddra när man kommer upp mot 7000!

Den är original förutom nerdrevning och kalibrerad sekundär!

Det som är gjort åt skotern sen den gick som den "skulle" är följande!

Nya cylinderfotspackningar
Rengjorda APV:ar
Nya oringar i toppen
Nya förgasarflänsar

Tacksam för svar!!!

Mvh martin (som snart e singel om jag inte får igång tjejens skoter innan vi åker till fjälls) sonidsson

N

N_w

ahah stackars dig Martin, inte kan frugan lämna dig för de! hon borde ju byta märke istället haha.

Men innan du bytte dessa saker betedde skotern sig likadant?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Jag tror de ska vara så på alla med APV dock kan jag inte garantera det då jag inte hållt på med exakt alla modeller som har det.

Men annars prova palla upp den, gasa och se om dom öppnar på högre varv. Dock kanske inte de bästa sättet men då borde det ju synas om dom öppnar på högre varv som dom ska.

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Jag tror de ska vara så på alla med APV dock kan jag inte garantera det då jag inte hållt på med exakt alla modeller som har det.

Men annars prova palla upp den, gasa och se om dom öppnar på högre varv. Dock kanske inte de bästa sättet men då borde det ju synas om dom öppnar på högre varv som dom ska.
Har hissat å provgasat nu! som jag upplever de så öppnar den inte vid 1a gas pådrag utan öppnar å stänger lite hur som helst utan att man varvar spec mycket! ca 6000

Visst är de vid drygt 7000 varv som dom ska öppna å fortsätta att va öppna tills man varvar mindre?!

hatar skotrar som strular!! därför man sålde zr 500 å köpte IQ RR Istället :-D

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Har hissat å provgasat nu! som jag upplever de så öppnar den inte vid 1a gas pådrag utan öppnar å stänger lite hur som helst utan att man varvar spec mycket! ca 6000

Visst är de vid drygt 7000 varv som dom ska öppna å fortsätta att va öppna tills man varvar mindre?!

hatar skotrar som strular!! därför man sålde zr 500 å köpte IQ RR Istället :-D
Den gör en typ av diagnos på APV motorn vid 5000 rpm!

Sen så öppnar den som den ska vid 7000 rpm!

men varför ar de inge bett i motorn??

Mountain cat 600

Aktiv medlem
17 jan 2010
72
0
6
Rättvik
Har du satt avgsportarna rätt håll? Jag satt dom fel på en mountain cat förut. Då varvade inte den så mycket. Testa att vänd på dom.

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Har du satt avgsportarna rätt håll? Jag satt dom fel på en mountain cat förut. Då varvade inte den så mycket. Testa att vänd på dom.
Satt å funderade på det idag jag med!! Dom är ju inte lika som på 01orna så jag vart lite fundersam när jag tog isär!

Å självklart så "glömde" jag hur dom satt som!!

har kollat på sprängskissen nu och jag har förmodligen satt dom åt fel håll!!!

Håller en tumme att de är de som e felet :blink1: