Finland är ju klart för semi som vi redan vet ( :Menade såklart USA på andra plats, sry :whistle:
Se så Totalt fel man kan ha =)Jag tror det kommer bli
Swe - Ryssland
Tjeckerna - Usa
i Semi...
efter det lämnar jag osagt för det e RIKTIGT bra kvalitets hockey iår
Man satsade för hårt på att ha ett lag med tunga NHL spelare i sveriges lag, VM laget vi hade ifjol skulle nog ha presterat mer, spelat med mer hjärta. Visst, vi hade inte ett dåligt lag iår, men dålig coaching och ett lag som inte är samspelt. Synd, nu får vi se vad Mårds kan göra för att ta revanch i VM om ett par månader.Bengan lyckades bra med att ta ut bästa laget.......verkligen.:tsk:
Otroligt skönt att han äntligen är borta!
det är målen som räknas ingenting annat ( :jo finnarna fick 2 "lotto" puckar in i målet precis på slutet så man kan bara gratulera =).
svenskarna spela lite knackigt så det gick som det gick.. dom va det sämre laget idag bara så hatten av för slovaken
men Matchen Canada - Ryssland va mig en underhållande match... vilken dominans av Canada.. spelar dom så i fortsättningen så är guldet klart =P
Bengan tog ut ett jäkligt bra lag.Bengan lyckades bra med att ta ut bästa laget.......verkligen.:tsk:
Otroligt skönt att han äntligen är borta!
Det är helt omöjligt att kolla sig i spegeln och säga att man gjort allt som stod i sin makt för att ta ut det bästa laget när man har tagit ut:
- Fredrik Modin
- Samuel Påhlsson
- Patrik Hörnqvist
- Henrik Tallinder
:mad2:
Sen är ju Henke bra vanligtvis,men 4 insläppta på 14 skott är ju katastrof!!!
tyckte då att foppa var rätt bra idag.. men därimot förstår jag inte varför weinhandl fick vara med?Du glömde foppa, snacka om att ta med en spelare för rubrikernas skull. Har knappt gjort ett pass som gått fram.
Wikegård är KUNG! Finns ingen som är bättre än han på hockey! :eviltongue:hahahaha, va roligt de är att höra svenskar i med och motgång..
Finns alltid 1000 bortförklaringar!! :hahaha:
Wikegård är den värsta, men ser ett par här å :heh:
Assist idag och låg bakom Zetterbergs mål... :blink1: Fanns spelare som var före på listan om att inte få spela...Du glömde foppa, snacka om att ta med en spelare för rubrikernas skull. Har knappt gjort ett pass som gått fram.
Hehehe..hahahaha, va roligt de är att höra svenskar i med och motgång..
Finns alltid 1000 bortförklaringar!! :hahaha:
Wikegård är den värsta, men ser ett par här å :heh:
Åhja nog gör han mer nytta på plan än du tror.. även om han inte gör en massa poäng så är han en sån spelare som höjer moralen i laget, och det är minst lika viktigt som en poänggörare, dessutom gjorde han en ganska bra match idag.Du glömde foppa, snacka om att ta med en spelare för rubrikernas skull. Har knappt gjort ett pass som gått fram.
Jo en skandinavisk medalj är juh vad man håller tummarna för nu, så nog håller man på Finnarna nu för en medalj (allra helst då ett guld, men det blir nog max ett brons )Men hör ni svenskar, hejar ni inte på Finland och hjälper oss att få första OSguldet?
:hahaha: Ni kommer få däng så det smäller om det. Kanada - USA i finalen!Hehehe..
Men hör ni svenskar, hejar ni inte på Finland och hjälper oss att få första OSguldet?
Hellre däng av USA än förlust mot Slovakien :hahaha::hahaha: Ni kommer få däng så det smäller om det. Kanada - USA i finalen!
Slovakien är absolut inget dåligt lag! i förra OS slog dem usa..Det hoppas jag Finland också gör en repris av.Hellre däng av USA än förlust mot Slovakien :hahaha:
Inte för att jag tror att USA kommer dänga Finland, kommer bli riktigt jämnt, men men!
slank in relativt lätta mål? vilka mål syftar du på? tycker inte man kan skylla något av målen på henke.Åhja nog gör han mer nytta på plan än du tror.. även om han inte gör en massa poäng så är han en sån spelare som höjer moralen i laget, och det är minst lika viktigt som en poänggörare, dessutom gjorde han en ganska bra match idag.
Sen tyvärr så hade nog Henke en dålig dag, har spikat igen bra nog de senaste matcherna men igad slank relativt lätta mål in tyvärr, men som Draken skrev, 4 mål på 14 skott får inte hända i sådana här sammanhang.
Jo en skandinavisk medalj är juh vad man håller tummarna för nu, så nog håller man på Finnarna nu för en medalj (allra helst då ett guld, men det blir nog max ett brons )