Sverige-Finland

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Hellre däng av USA än förlust mot Slovakien :hahaha:
Inte för att jag tror att USA kommer dänga Finland, kommer bli riktigt jämnt, men men!
Tror inte att vi såg samma match då eftersom Sverige åkte på en uddamålsförlust mot ett lag som satsade på pp och säckförsvar. Att åka på däng är enligt mig att förlora med många mål... Kan inte ni finnar tänka efter lite, NI FICK STRYK AV TRE KRONOR MED 3-0! :hahaha: Hur gick det i senaste OS? MOahaha :p :)
slank in relativt lätta mål? vilka mål syftar du på? tycker inte man kan skylla något av målen på henke.
Nja, det målet där han kollade åt fel håll kan man belasta han för iallafall. Sen var det ingen lätt match för han, det var sällan avslut och de som kom var livsfarliga...

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
Tror inte att vi såg samma match då eftersom Sverige åkte på en uddamålsförlust mot ett lag som satsade på pp och säckförsvar. Att åka på däng är enligt mig att förlora med många mål... Kan inte ni finnar tänka efter lite, NI FICK STRYK AV TRE KRONOR MED 3-0! :hahaha: Hur gick det i senaste OS? MOahaha :p :)

Nja, det målet där han kollade åt fel håll kan man belasta han för iallafall. Sen var det ingen lätt match för han, det var sällan avslut och de som kom var livsfarliga...

Demitras kanon i krysset? henke var skymd och försöker kolla till höger om öhlund, då kommer skottet stenhårt till vänster istället och rätt i krysset. Inte mycket att göra vettu. Iallafall? nått mer mål du vill skylla på honom för? ;|

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna

Nu låter du som en tioåring.
Försök hålla denna diskussion på en vettig nivå.

Alltså jag anser att finnarna förlorade med flit mot Sverige (precis som Sverige gjorde i förra OS) för att slippa Canada som Finland har ruggigt svårt mot.

Tidningarna skriver fiasko för Sverige, och inte tycker jag att det är någon fiasko. Slovakien var bättre, eftersom dom gjorde fler mål!
Vi finnar har förlorat många finaler där vi har dominerat men inte vunnit.
Nu var det sveriges tur att bita i det sura äpplet.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall

Säger bara: Bäst du kontaktar närmsta optiker!!
Som du "ser" :hmmmm: Så skrev jag:

Inte för att jag tror att USA kommer dänga Finland, kommer bli riktigt jämnt, men men!

Läs gärna en gång till!!

Synd att svenskar är så enögda och fattar inte att Finland la sig i matchen för att slippa möta Canada/Ryssland.
Men jag hoppas att ni fattar nu med facit i hand! Vem är i semi final?
Sverige? NÄE just de!

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Nu låter du som en tioåring.
Försök hålla denna diskussion på en vettig nivå.

Alltså jag anser att finnarna förlorade med flit mot Sverige (precis som Sverige gjorde i förra OS) för att slippa Canada som Finland har ruggigt svårt mot.

Tidningarna skriver fiasko för Sverige, och inte tycker jag att det är någon fiasko. Slovakien var bättre, eftersom dom gjorde fler mål!
Vi finnar har förlorat många finaler där vi har dominerat men inte vunnit.
Nu var det sveriges tur att bita i det sura äpplet.
Tråkigt att du tog det så seriöst, var en hel del ironi och skämt i det jag skrev. Sen var det absolut ingen läggmatch av finnarna mot Sverige. Ngn finne sa ju att de inte var några chickens, de spelade alltså för vinst. Enligt ditt resonemang är de alltså chickens.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Säger bara: Bäst du kontaktar närmsta optiker!!
Som du "ser" :hmmmm: Så skrev jag:

Läs gärna en gång till!!

Synd att svenskar är så enögda och fattar inte att Finland la sig i matchen för att slippa möta Canada/Ryssland.
Men jag hoppas att ni fattar nu med facit i hand! Vem är i semi final?
Sverige? NÄE just de!
Säger samma sak till dig: "Sen var det absolut ingen läggmatch av finnarna mot Sverige. Ngn finne sa ju att de inte var några chickens, de spelade alltså för vinst. Enligt ditt resonemang är de alltså chickens."

Matchen mot Tjeckien hade finnarna dyngröta (Wikegård:nuts:). 5-4 och en tjeck tappar hjälmen... Hade hjälmen stannat kvar hade han tagit bort finnen framför målvakten och målet hade aldrig skett.

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Demitras kanon i krysset? henke var skymd och försöker kolla till höger om öhlund, då kommer skottet stenhårt till vänster istället och rätt i krysset. Inte mycket att göra vettu. Iallafall? nått mer mål du vill skylla på honom för? ;|
Men herrejävlar. Hade han kollat till vänster istället hade han tagit den.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Tråkigt att du tog det så seriöst, var en hel del ironi och skämt i det jag skrev. Sen var det absolut ingen läggmatch av finnarna mot Sverige. Ngn finne sa ju att de inte var några chickens, de spelade alltså för vinst. Enligt ditt resonemang är de alltså chickens.
Chickens, men därimot smarta, stor skillnad va? ( :

Jag tror att du har mycket att lära dig om hockey, det var absolut inte lundqvist fel att Sverige förlorade, utan hela lagets, Kronvall och Lidström sov idag på planen.

Hmm, om Sverige hade gjort fler mål än Slovakien så hade dom vunnit va?
Ironi med i texten, man ska ju inte försöka hitta fel, bara att inse att ni var sämre idag. Och Finland bättre än Tjeckien. Så enkelt är det.

Som Undie skrev att han hejar på Finland nu när Sverige inte är med, försök med det du också!

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Chickens, men därimot smarta, stor skillnad va? ( :

Jag tror att du har mycket att lära dig om hockey, det var absolut inte lundqvist fel att Sverige förlorade, utan hela lagets, Kronvall och Lidström sov idag på planen.

Hmm, om Sverige hade gjort fler mål än Slovakien så hade dom vunnit va?
Ironi med i texten, man ska ju inte försöka hitta fel, bara att inse att ni var sämre idag. Och Finland bättre än Tjeckien. Så enkelt är det.

Som Undie skrev att han hejar på Finland nu när Sverige inte är med, försök med det du också!
Var har jag sagt att det var Lundqvists fel? Jag sa att ett mål var hans, men inte mer.

Man måste vara två för att dansa, svårt att spela mot ett säckförsvar. Det borde du som hockeykännare veta. :blink:

Finland hade tur i sin match. Hade Jagr gjort mål i öppen kasse hade det varit Tjeckien i semi. Små marginaler som Finland verkligen hade på sin sida.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/hockey/article6678038.ab

Själv skulle jag aldrig hålla på finland i en hockeymatch spelar ingen roll om det är os eller något annat, sitter inbyggt i dna skulle jag tro

Håller lika lite på finnarna som dom håller på oss

Jag både hoppas och tror att dom skrattat färdigt redan i matchen mot usa

Efter Kanadas hån av Markström i junior vm förra året där dom körde över honom så hoppas jag usa tar guldet och att finnarna åker hem med en 4e plats

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Tycker varken att Sverige eller Finland har varit bra detta OS.. Sen så gjorde ju Slovakien inte någon dålig match som förhindrade Sveriges passningsspel från att fungera!

Vart var Omark, Harju, Samuelsson?

Murray, foppa, törnqvist, modin och oduya hade kunnat fått stanna hemma och vila och låtit bättre spelare fått vara med!

Kanada guld:first: (hoppas på USA)
Usa silver:second:
Finland bronse:third:

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Var har jag sagt att det var Lundqvists fel? Jag sa att ett mål var hans, men inte mer.

Man måste vara två för att dansa, svårt att spela mot ett säckförsvar. Det borde du som hockeykännare veta. :blink:

Finland hade tur i sin match. Hade Jagr gjort mål i öppen kasse hade det varit Tjeckien i semi. Små marginaler som Finland verkligen hade på sin sida.
Det var inte ett säckförsvar, det var som wikegård sa, att sverige spelar samma hockey hela tiden och att dom var lättlästa!

Återigen tar jag upp det där med OM Sverige hade gjort mer mål än Tjeckien så hade dom vunnit va?

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/os2010/hockey/article6678038.ab

Själv skulle jag aldrig hålla på finland i en hockeymatch spelar ingen roll om det är os eller något annat, sitter inbyggt i dna skulle jag tro

Håller lika lite på finnarna som dom håller på oss

Jag både hoppas och tror att dom skrattat färdigt redan i matchen mot usa

Efter Kanadas hån av Markström i junior vm förra året där dom körde över honom så hoppas jag usa tar guldet och att finnarna åker hem med en 4e plats
Läste du artikeln då Sverige vann OS-guld mot Finland? Då hånade AF Finnarna, så nu gav dom igen, helt rätt tycker jag!
Och jag VET att du hejar på finnarna ( ; så bra känner jag dig,

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Tycker varken att Sverige eller Finland har varit bra detta OS.. Sen så gjorde ju Slovakien inte någon dålig match som förhindrade Sveriges passningsspel från att fungera!

Vart var Omark, Harju, Samuelsson?

Murray, foppa, törnqvist, modin och oduya hade kunnat fått stanna hemma och vila och låtit bättre spelare fått vara med!

Kanada guld:first: (hoppas på USA)
Usa silver:second:
Finland bronse:third:
Bra och bra, jag tycker att dom har varit bra! Kanada har inte övertygat bara vinsten mot Ryssland. zx
Usa därimot var på tå i gruppspelet, men mot Schweiz hade dom problem..

Alltså Usa är enda laget som övertygat såhär långt.

Hmm, den enda som du nämne som hade kunnat vara med är Omark och Samuelsson. Istället för Weinhandl och "den åttonde backen"

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Grattis, om ni väntar några dagar till så har finska herrarna en likadan ;)

Tar finnarna och binder ihop alla brons och silverpengar som finns i prisskåpen så måste det ju nästan räcka över östersjön

.....Men vänta nu ni har ju även ett guld genom tiderna.......grattis ;)