RT´n är byggd för att husa den större motorn, thats it. Det är byggt för att husera en 1000cc motor och byggd för att användas som en Lakerunner, den är inte begåvad med ett underbart knölslulande dämparsystem, den har en grym motor som tar dig från A-B snabbt och mäkta imponerande så länge de är ganska plant och inte såååå kurvigt.
Den är byggd för att vara en MACH Z inte en MXZ..
Sen att de gick ganska bra att göra en Summit 1000 för point and shoot är ju inte så jätteförvånande heller, men den är ju inte omskriven som den smidigaste gasellen, snarare som en värsting som skulle slita axlarna ur led på dig.. rakt uppför.. kort sagt. Precis som m1000 är butal nu så länge du inte förväntar dig en M8så var Summit 1000brutalare men inte smidigare än en REV 6-800 när den var under produktion
Renegaden blev en kompromiss, eftersom folk ville ha en. Inte alla vill ha en jättelång eller en vanlig kort, och så kom renegaden.
REV är allså den mindre smidigare, på alla punkter, och har den svagare motorn som kompensation.
Nu så, viktigt, jag har aldrig kört en RT, men jag är en jävla bra forumryttare, så de med kött på benen kan ju berätta varför de har en RT iställe för en REV.