Sthlm södra! Ut å åka?

Gluggen

Medlem
22 feb 2010
30
0
1
Huddinge/Tungelsta
Tjenare tänkte kolla om det finns några som vill mötas upp på södra sidan sthlm å köra skoter i helgen är ju roligare ju fler man är vi brukar vara 3 skotrar å ett gäng hjulingar som drar iväg en sväng. Funderar på om man ska försöka åka i pålamalm i helgen kanske eller är det nån som har nått bra förslag?

4

426H

Pålamalm är nog kanon nu, drar själv upp till Borgafjäll på lördag annars hade jag gärna hakat.

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Bor oxå söder om sthlm så det hade jag gärna gjort om inte vipern stod i Vemdalen... Har funderat på att ta ner den, men vet inga kul ställen att åka på här... återkom gärna med rapport, är det bra så kanske det är värt besväret!! :)

Gluggen

Medlem
22 feb 2010
30
0
1
Huddinge/Tungelsta
A det är bra att köra här finns skit bra slingor i skogen och massa gammla militär områden å vägar i skogarna mellan huddinge och södertälje! Så nog är det värt att ta ner skotern!

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Jo, fortsätter det att vara vinter på det här sättet tar jag ned skotern i höst.
Får väl låsa in den på Shureguard eller nåt......
Får man föresten parkera en skoter på gatan, som en bil?
Inte för att jag vill göra det men...:)

Kul att det finns några som kör i 08omr.

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Pålamalm är nog kanon nu, drar själv upp till Borgafjäll på lördag annars hade jag gärna hakat.
Glöm då inte att packa långkalsongerna, för vi har just nu -33 grader kallt här uppe =)

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Låter kul!

Jag kan nog vara med!
Måste kolla med regeringen bara. Kan även tänka mig att låna ut en maskin om det är någon mer som vill med.
Har en Ski-Doo Formula Mach1 Touring -93 och en Lynx Enduro 500 -99.
Ski-Doon har sliten matta så den funkar inge bra i lössnön dock.
Transport från Tumba måste ordnas. Det finns inga bra hyrsläp i närheten som tar bägge maskinerna samtidigt (har inte hittat några i.a.f.).

Kom med i min FB grupp för 08:eek:r med skoter:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=57572446871&ref=ts

Gluggen

Medlem
22 feb 2010
30
0
1
Huddinge/Tungelsta
Okej vart i tumba? finns ju mycket bra vägar i skogen uppe vid hacksjön å cross banan som går enda till glödakvarn ådran lissma pålamalm m,m där brukar vi köra! Lär ju vara runt i dom trakterna å köra så det är ju bara mötas efter vägen?

4

426H

Gluggen, bor du i tungelsta? Vet du hur det är med skogsbilvägarna ner mot hemfosa och segersäng? Plogas dom?

Gluggen

Medlem
22 feb 2010
30
0
1
Huddinge/Tungelsta
426h, Ja jag har hus nära hemfosa va ute på dom vägarna för ca 1 månad sen då va dom inte plogade då gick det att köra skoter iaf men nu vetefan har ju kommit ca 50cm snö till:)

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Jag bor i Uttran vid Segersjön och brukar ta mig ut på Utterkalven/Uttran för att köra. Skall bara ena skotern med så är det inget problem att hyra ett släp på macken. Annars kan det kanske bli lite bökigt att ta sig iväg.

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
Ska ni köra nått i helgen? Skulle behöva testa min skoter någonstans och här på norrsidan är dom så trötta på mig :(

Gluggen

Medlem
22 feb 2010
30
0
1
Huddinge/Tungelsta
Ja tänkte dra ut och köra lite på lördag ska bara se till att polarnas skotrar fungerar:) Skriver in här när vart och hur alla som är intreserade kan mötas!

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Jag tycker att de e helt sjukt att ett gäng sthlmare sitter och planerar sin körning söder!! Man måste ju älska "klimatförändringen" eller hur :) jag tycker det är fantastiskt, om ni bara kunde låta lite snö dumpa ner i Norrland inland också.. .

Hoppas ni får en fortsatt kanonsäsong därnere!

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Måste sätta mig i "tentative". Det krockar med aktiviteter i helgen så det kan bli lite tajt att klämma in åkningen. Jag håller koll här om hur ni gör.
Blir det några som skall ut så kan ni väl PM:a mig ett nummer jag kan kontakta er på för att möta upp i skogen.

yamven

Aktiv medlem
15 nov 2007
90
0
6
Sthlm
Lyckades ni få till någon bra körning på södra sidan?

Själv var jag uppe i Vemdalen och avverkade 26mil i kanonföre i helgen... :)