Wildcat 700 Mountain Mod

20 jun 2009
44
0
1
Bräcke / Östersund
Nu ska vildkissen få sej en makeover,
Tanken va att göra nått "sleeper" stuk aktigt.

Ska bli plast skidor,
minst 345 lång.
32mm kammar eller mer beroende vad som går på.
Styr höjjare , nytt styre samt gröna musöron.
Möjligtvis en slutburk, hittar jag ingen så svetsar jag en själv :eyebrows:

Mer kommer säkerligen hända :whistle:

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Alltså, en slutburk? Finns det nånting som bullrar original så är det väl gamla Wilcaten, så jag antar att du knappast höjer volymen, däremot kanske du sänker effekten med en egen-att hitta nån eftermarknads-burk känns osannolikt. Är det ngt fel på den som satt där, eller är den förlorad?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Skippa slutburken och lägg pengarna på en rull-sekundär från nyare a-c istället.

Kanske med ngt. vassare helix också. Borde gå att göra massor i variatorerna på dom där för att få de lite mer optimerat än org. och då får du ju mer hk på mattan istället, tycker jag låter mer som sleeper stuk än vad en slutburk gör.

20 jun 2009
44
0
1
Bräcke / Östersund
Alltså, en slutburk? Finns det nånting som bullrar original så är det väl gamla Wilcaten, så jag antar att du knappast höjer volymen, däremot kanske du sänker effekten med en egen-att hitta nån eftermarknads-burk känns osannolikt. Är det ngt fel på den som satt där, eller är den förlorad?

okey :) Jag har inte haft igång denna än så jag vet ej hur den låter! Kanske ej behövs då :whistle:

20 jun 2009
44
0
1
Bräcke / Östersund
Skippa slutburken och lägg pengarna på en rull-sekundär från nyare a-c istället.

Kanske med ngt. vassare helix också. Borde gå att göra massor i variatorerna på dom där för att få de lite mer optimerat än org. och då får du ju mer hk på mattan istället, tycker jag låter mer som sleeper stuk än vad en slutburk gör.

de ligger något i detta!