Hittar inte felet på min Yamaha XTC 700-98

Jess_box

Medlem
24 feb 2010
10
0
1
Har problem med min XTC men hittar inte felet. Så här beter den sig: Den går först bra på alla tre.. sen efter nån minut går den ner på två å sen på en... Dessutom en jäkla massa avgassmällar.. å gnistan e inte så jättebra...

Har kollat:
  • Ohm värden, stator
  • Bytt tändspolar
  • Bytt tändstift
  • Bytt CDI-box
  • Gått igenom förgasaren
Fler förslag?

mätte upp statorn på Timrå elbyggnad nu.. och dom hittar inget fel.. så... Fler förslag???????????

Last edited:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.825
861
113
Kramfors
Sv: Hittainte felet på min Yamaha XTC 700-98

Har problem med min XTC men hittar inte felet. Så här beter den sig: Den går först bra på alla tre.. sen efter nån minut går den ner på två å sen på en... Dessutom en jäkla massa avgassmällar.. å gnistan e inte så jättebra...

Har kollat:
  • Ohm värden, stator
  • Bytt tändspolar
  • Bytt tändstift
  • Bytt CDI-box
  • Gått igenom förgasaren
Fler förslag?

Kan vara statorn ändå . Dom kan visa helt rätt värde men så fort man startar och dom blir varm går trådarna isär. (hände nyss på kompisarens tc 900) fick köpa ny stator (linda om)
Kolla så inte den tjuvjordar lilla minsta!!

Men kolla först några andra enkla saker som att skruva lös tanklocket så man är säker på att det inte beror på igensatt avluftning.

Kolla även så pumpen ger bra flöde så inte flotörhusen tömms. Ta lös slang från någon fugge och dra i startsnöret,,,då ska det svätta hyffsad stråle ur soppaslangen ,,, typ skvätta uppimot några decimeter vid drag

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge

Hei.

Er den tungstartet?
Har du sjekket reed-ventilene? Hvis de er slitt, vil du få problem med avgass-smell.
De stenger ikke helt og da vil bensin renne ned i veivhuset.
Kan som nevnt og være statoren.

Mvh

Ole Bach

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats

Bestyckning?

EDIT: Fast det kanske du kollade då du gick igenom förgasarna?

Jess_box

Medlem
24 feb 2010
10
0
1

Hej hej!

Tack för tipsen.. Kollade men hittar inge fel.. Såå.... nu ska ag skicka in statorn så dom får kolla den.... förhoppningsvis då... den va inte rolig att ta ur för skruvarna jäklades en hel del.. men skam den som ger sej! Får se då... om de ens va den...

Jess_box

Medlem
24 feb 2010
10
0
1

behöver nog fler förslag.. hittar inget fel...