Vilka band/artister har ni sett live!

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Som rubrik:)

Dream Theater
Opeth
Lee Ritenour
Dr. Kosmos (Thomas Dileva)
Carola
Orup
Eric Gadd
Lady Gaga
Takida
Mora Träsk
Timbaktu
Veronica Maggio
Petter
Ulf Lundell
Kingen
Janne Schaffer
Nina Ramsby
Amy Macdonald
Mew
Thåström
 
Last edited:

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Markoolio och Pistvakt när jag var liten

Sen efter det har det blivit nåra till.
2006:
Deamland, 220 VOLT & Nocturnal Rites, Även The Refreshment

2007:
Backyard Babeies

2008:
The Poodels (vet att jag vad där men minns de inte pga nån öl för mkt), Jill Johnsson (sämska skit jag nånsin sett!) och Nisse hellberg. Patriks Combo

2009:
Heat, Neverstore, Studio 3 (ser dom lite då å då men).

Sen nån vecka efter va jag in te storsjöyran. Då han jag se Dead By April, Corroded och Lady Gaga. Såg även början på Orup och Lena Philipsson´s uppträdande..

Har säkert glömt en massa..
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Meshuggah

return

metallica 2ggr, black album turnen, globen och stadion, på den tiden man hade kontakter till fribiljetter..
suicidal tendencies och de där svenska bandet som spelade för fet för ett fuck med svullo var förband, (kommer aldrig ihåg namnet på dem)

hammerfall i umeå, förbanden udo och edguy var dock långt bättre än hammerfall

Nocturnal rites på winter metal fest i strömsund. Grymt band med sköna riff och otrolig sångare.

Bästa liveframträdande jag sett var dock Dream evil på skelefteåfestivalen
trummisen snowy shaw var häpnadsväckande och bandet hade en otrolig kontakt med publiken.

black ingvars på åsele marknad
etype på åsele marknad



Dessa borde väl också räknas

lars vegas trio

iggesundsgänget

de e vad jag kommer ihåg i alla fall =D
 

frostis440

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
Ånge
Band som är värda att nämna :

AC/DC x2
Ozzy Osbourne
Iron Maiden x2
Metallica x2
Rolling Stones
Rammstein
Nightwish
Arch Enemy
John Fogerty
Gamma Ray
Edguy
Manowar
Motörhead
Dio
Sonata Arctica
Sabaton
The sounds
Sahara hotnights
Pink
ZZtop
Hives
Wasp
Sparzanza
Mustasch
Nocturnal rites
Evergrey
Finntroll
Dragon force
Hammerfall
Hellfueled
Hellacopters
Within Temptation
Stratovarius
Meshuggah
Fredoom Call
The Kristet utseende
Takida x10+
Corroded

Smalare än Thord,Marmeladorkestern,Stanndut black och fler cover band på after skii minst 20ggr:)

I sommar blir det Kiss, Maiden igen + Alice cooper, Mötley med fler..
 
Last edited:

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
ojoj..
Asta Kask, charta 77, Strebers, Dia Psalma, DLK, The kristet Utseende, DIO, Motörhead, Manowar, Gogol bordello, Nofx, Flogging molly, randy, The hives, millencolin, Sucidal Tendencies, Bad religion, Toy Dolls, Napalm Death, Oi polloi, Eläkeläiset, entombed, mob 47, raised fist, sick of it all, Los Fastidios, madball, the dwarves, köttgrottorna, skitsystem, Ramones, Bloodhound gang, KoRn plus en jäääkla massa mer.. svårt att hålla reda på allt..
 

Nelmlund

Välkänd medlem
4 jan 2009
358
0
16
Östersund
- Blondie
- The Rasmus
- Carola
- Ken ring
- Mando diao
- Looptroop
- Petter
- snook
- Saturday Night Fever(musikalen)
- Veronica Maggio
- Justice
- Magnus Uggla
- Adam Tensta
- Mange Schmidt
- Dizzie Rascal
- Lars Winnerbäck
- Soundtrack Of Our Lives
- Sahara Hotnights
- Ismen
- Lady Gaga
- Turbonegro
- Kent
- The Sounds
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
ojoj..
Asta Kask, charta 77, Strebers, Dia Psalma, DLK, The kristet Utseende, DIO, Motörhead, Manowar, Gogol bordello, Nofx, Flogging molly, randy, The hives, millencolin, Sucidal Tendencies, Bad religion, Toy Dolls, Napalm Death, Oi polloi, Eläkeläiset, entombed, mob 47, raised fist, sick of it all, Los Fastidios, madball, the dwarves, köttgrottorna, skitsystem, Ramones, Bloodhound gang, KoRn plus en jäääkla massa mer.. svårt att hålla reda på allt..
ja, alltså om man ska räkna upp varje litet live-framträdande man har sett så får man ju räkna till dö-dagar! haha:becky:

Att du har sett The kristet Utseende är ganska coolt!
Är med i ett väldigt oseriöst coverband till The Kristet Utseende som heter "Kiss Maj Ass Gsus" (Ni som förstår musikerskämtet, förstår:)) som ska spela på Storsjöteatern i Östersund(en tävling som heter Musik Direkt). Vi ska försöka provocera så många som möjligt i publiken:heh: skämtåsido..
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Är ju ett år kvar tills man fyller arton och kan börja fara runt själv, också bor man ju som man gör :becky:

Men har hunnit se Mötley 3 gånger och det är väl det + att jag varit på sweden rock och peace and love.. kan ju inte räkna allt som varit på festivaler :)

Fast värt att nämna ändå är väl Dio, Volbeat, Raised fist, Yngwie Malmsteen, Sonata Arctica, Sebastian Bach, Magnum, Backyard babies... Papa roach
 
Last edited:

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Foo Fighters
Rise Against
Billy Talent
Paramore
Queens Of The Stone Age
The Hives
Hellacopters
 

hdfanet

Välkänd medlem
26 sept 2009
130
0
6
Oviken
Alan jackson eskilstuna i sommras!

tycker det är meninglöst att stå och titta på en person men när Alan kom så var man bara tvungen att åka!
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Hammerfall,Takida,Gammaray ,Virgin Steele ,Sonata Arctica ,Edguy ,Metallica ,zz-top ,john fogerty ,jerkan mfl. en del av dom flera gånger

Men bästa spelning jag varit på var Rammstein 2001 dvs. innan dom bytte genre, med Clawfinger som förband i Stockholm.

Dra åt helvete vilket ös de var , kan bero lite på att de var så pass liten lokal (jämfört med globen) men de hade jag gärna gjort om igen.
 
M

Maaattiii

Markoolio
Brolle Jr
Swingfly
Amy Diamond

Har aldrig farit någonstans för att kolla ett band, Brolle Jr och Amy Diamond såg jag på Nolia mässan i Piteå då jag hade lite att göra efter att jag kollat igenom allt ett antal ggr. Sen Markoolio röjde man till vid 8års-åldern i Piteå på PDOL. Så de enda man som var riktigt intresserad av att se var Swingfly som spelade här i somras :rock:
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
- Blondie
- The Rasmus
- Carola
- Ken ring
- Mando diao
- Looptroop
- Petter
- snook
- Saturday Night Fever(musikalen)
- Veronica Maggio
- Justice
- Magnus Uggla
- Adam Tensta
- Mange Schmidt
- Dizzie Rascal
- Lars Winnerbäck
- Soundtrack Of Our Lives
- Sahara Hotnights
- Ismen
- Lady Gaga
- Turbonegro
- Kent
- The Sounds
OT:Man kan säga att du och jag är varandras raka motsatser.. :)
On Topic: Hammerfall och Euskefeurat är vad jag kommer ihåg just nu. Har väldigt svårt för liveframträdanden då ljudvolymen är brutalt hög.
Jag står bara och blir arg...
 

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
OT:Man kan säga att du och jag är varandras raka motsatser.. :)
On Topic: Hammerfall och Euskefeurat är vad jag kommer ihåg just nu. Har väldigt svårt för liveframträdanden då ljudvolymen är brutalt hög.
Jag står bara och blir arg...
Lite OT: Vilka slags konserter går du hellre på? Jazz/Blues? (seriös fråga)
Hörselproppar funkar ju om man inte gillar höga volymer:hmmmm: