Det gjorde det säkert, fast 1 km senare.Det verkar som att inte tåget stannade heller, är föraren där också misstänkt för smitning från olycka? :heh:
Ni måste ju bygga en träövergång och be banverket sätta dit en signallampa. Pulkorna kilar ju fast toklätt på sådana ställen.jag mår illa varje gång man kör över spåret här hemma. Funderar på om man kan göra en överfart på något vis. Nu hoppar och studsar man så förbannat. De förbättrade järnvägen här och tog bort en gammal skogbilvägsöverfart. Nu får man studsa och hoppa för att komma över.
Jag har som tur är aldrig behövt dra någon pulka över där. Har jag pulka kör jag bilväg ca 1km för att slippa överfarten.Ni måste ju bygga en träövergång och be banverket sätta dit en signallampa. Pulkorna kilar ju fast toklätt på sådana ställen.
Hur kan polisen rubricera det som smitning från trafikolycka om det inte blivit någon olycka??Han lär juh knappast ha ens nuddat tåget om både han och skotern har lämnat platsen.. kan ha varit MYCKET nära men ej en krock.
i mina 10 år på järnvägen har man sett ett och annat och det räcker tamefan med en snudd för att få en 300kilos älg att skickas ett 50 tal meter.
Mm jag är där nere jag oxå på mycket jobb och jag går inte i närheten i ett flerspårsystem om jag inte ringer fjärren o begär ett A-Skydd, enkel eller dubbelspår kan gå ibland om man har nån med sig som kan ha uppsikt (tågvarnare)..Sträckan niemisel - avafors som det skrivs om i artikeln har väl en sth på ca 70km/tim om då lokföraren slår full broms och lyckas låsa hjulen åtminstone på ett par hjulaxlar i hela tåget så blir resultatet mest troligt en hjulplatta på dom hjul som varit låsta med en omsvarvning som följd dvs, en stor kostnad för bolaget som äger tåget.
Sen räknas även olyckor som inte leder till personskador eller materiella skador som tillbud på järnvägen då obehöriga inte har något att göra i spåret överhuvudtaget. Räcker med att tex. ren,älg eller person är inom spårområdet för att vi som jobbar på underhålls sidan ska få åka ut och kontrollera och tillrättavisa/driva ut de som finns på spåret eller inom spårområdet.
Rätt så obehagligt att köra med ett spårbundet fordon på spåret när de finns nåt ivägen å man vet att de enda man kan göra är att bromsa och hoppas att man hinner få stopp i tid.
Kan ta ett till exempel på sånt som kan leda till polisanmälan.
Om du genar över en bangård som tex. den i Boden där många inte orkar gå runt under viadukten utan genar över alla spåren på stationen istället.
Finns tom. skyltar uppsatta Tillträde förbjudet för obehöriga. Överträdelse beivras.
Dock ingen som bryr sig om detta heller trots att de är både olagligt och farligt.
Kan dock bero på den låga hastigheten som tågen har där så man förstår ju nästan en del som "chansar" å springer över. Är själv i stockholm å jobbar just nu fast här vågar man knappt ut på spåren utan avstängning fast man är van vid arbete i spårmiljö. Här kommer tågen på 4 spår i en hastighet mellan 160 och 200 km/h.