MXZ går skit Nya stift. Ena blir blött. Men gnista finns.

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Monterade styrhöjjare på skotern igår. Och när jag skulle ut och köra gick den dårligt. Tog upp stiften och ena stiftet var blött. Jag startade den imorse igen och den gick på båda ett tag (kändes det som.) Men sedan gick den på en igen. Jag bytte stift men inget resultat. Vänstra stiftet blött. Det är gnista så vad fan kan det vara för fel?? :hmmmm:
Kan någon kabel tagit skada när jag monterade höjjaren? Fick dra i kablarna ganska hårt.
Eller är det något med tändningen?

Tacksam för snabba svar!

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Monterade styrhöjjare på skotern igår. Och när jag skulle ut och köra gick den dårligt. Tog upp stiften och ena stiftet var blött. Jag startade den imorse igen och den gick på båda ett tag (kändes det som.) Men sedan gick den på en igen. Jag bytte stift men inget resultat. Vänstra stiftet blött. Det är gnista så vad fan kan det vara för fel?? :hmmmm:
Kan någon kabel tagit skada när jag monterade höjjaren? Fick dra i kablarna ganska hårt.
Eller är det något med tändningen?

Tacksam för snabba svar!
glömde en sak den här nyckeln på instrumentpanelen blinkade i början. Jag vred lite på dödaren och den slutade. Samma sak hände i morse. Men inte om jag startar den nu.

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
blikningen på instrumenten är för att den inte får 100 % kontakt mellan chipet och dess`en så det är inget fel

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Var nyss ute och startade den igen. Den gick garanterat på båda cyllindrarana. jag lät den gå ett tag och gick in och hämtade jackan.
Och såklart så gick den på 1 när jag kom ut igen.

Så den går bara på 2 när den är kall. vad fan är dett för fel? hjälp tack!:confused:

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
Det är varmt ute nu. Byt stift till nya och knacka ihop elektrådavståndet till 0.45 så är problemet ur världen. Viktigt med NYA stift.

Hade samma problem nyss och rev isär halva skotern men fann inget fel, ett par nya eya knackade till 0.45 och nu behöver jag inte ens varmköra, stiften håller.

Bara min erfarenhet. Helt klart värd att testa.

N

N_w

hör du något knastrande ljud? igår när jag skulle starta min gick den på ena cyllen och avgassmällde den tände på ena hela tiden men den andra ville bara vara med ibland, när jag öppnade huven såg jag hur gnistan hoppade från tändhatt till toppen ^^ bytte stift och den gick.. kör på br9eya