Ännu en (IQ600RR -09)

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Jag har lite funderingar ang. trippmätaren.

Vet någon om det är miles eller km som visas ?
Det stämmer inte alls med min gps.

tex. igår körde jag 95km enligt gps men trippen visade endast 6.9 , vilket känns som miles.

Då jag skriver körjournal på trippen känns det extra viktigt.

Skotern är svensksåld och utagen för 1mån sen.

Mvh
PA

fezze

Aktiv medlem
4 dec 2009
72
0
6
Boden
Vad jag vet så är trippmätaren i miles, är samma på min. och den visar ju mph i större text än kmh, vilket borde vara ett tecken på att det är miles :)

Men enligt google.se är 6.9miles 11km så det verkar ju inte stämma överhuvudtaget. 95km är ju 59miles. (enligt google)

Hellwood

Aktiv medlem
7 jan 2008
70
0
6
Vaxholm
Vad jag vet så är trippmätaren i miles, är samma på min. och den visar ju mph i större text än kmh, vilket borde vara ett tecken på att det är miles :)

Men enligt google.se är 6.9miles 11km så det verkar ju inte stämma överhuvudtaget. 95km är ju 59miles. (enligt google)

Det torde stämma för på 95km är det ju en hel del spinn på mattan.

Mvh
PA

fezze

Aktiv medlem
4 dec 2009
72
0
6
Boden
tripmätare?:S....är de inte bara varvräknare på RRen precis som på R:en?...
Det sitter en varvräknare på när man köper 600RR och 600RR SE ny, och sen får man en Trip/hastighetsmätare i handen. Tillsammans med handböcker och annat tjafs.

Kirre

Välkänd medlem
15 feb 2010
412
0
16
Lycksele
yes det är miles på¨min iaf. har moddifierat min så jag har både trip och varvräknare :)

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
du får ju räkna med att din gps inte märker då du har mattspinn :p trippmätaren lär ju aldrig stämma överenns med din gps om du inte kör på en led och inte leker nått då förståss