Phazer Turbo

lill greven

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
hejsan har en phazer fx 07a med turbo som laddar 0.5 (120hk)
nu har den börjat trycka ut kylvätska från locket har hört att det mest troligt är toppackningen....vad rekomenderar ni??? stoppa den förstärkta packningen från mcx och ladda mer men tappa hk i början eller köra med orginalpackning utan att kompsänka och ladda 0.5

tacksam för svar

N

N_w

hejsan har en phazer fx 07a med turbo som laddar 0.5 (120hk)
nu har den börjat trycka ut kylvätska från locket har hört att det mest troligt är toppackningen....vad rekomenderar ni??? stoppa den förstärkta packningen från mcx och ladda mer men tappa hk i början eller köra med orginalpackning utan att kompsänka och ladda 0.5

tacksam för svar

ta ur förbränningsrummen skulle jag ha gjort, eller bytt kolvar

lill greven

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
vad händer om man tar ur förbränningsrummmen???? vrf bya kolvar??? skotern har gått 160 mil varav ca 40 med turbo

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
sänker komp förhållandet ist för tjockare topp packning men finns inte mkt att ta av där,
lågkompskolvar menar han samma där ist för packningen.

Nä skaffa schimspackningen från mcx å ladda mer skulle jag ha gjort.

N

N_w

vad händer om man tar ur förbränningsrummmen???? vrf bya kolvar??? skotern har gått 160 mil varav ca 40 med turbo

du sänker kompen, vet dock inte hur det ser ut på en phazer topp,om man kan ta ur något brukar gå att göra ganska mycket dessutom. kolvarna i en turbo bil är urgröpta på toppen av kolven = lägre komp det är logiskt det blir ju större Kompressions Volym, eller så kan kolvbulten sitta högre upp på kolven för att få lägre kompression.
När man monterar turbo på en phazer anser dom inte att man ska sänka kompressionen?

// Jonatan

lill greven

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
okej...monterar man turbo på dem så brukar dem inte kompsänka när man sätter laddtrycket på 0.5 eftersom den ska vara lika stark som orginal i början innan turbon börjar ladda...men undrar om den håller bättre när man stoppar pckningen från mcx

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
Hejsan. Jag kör med standard komp och 0.5bar precis som du.

När jag skulle montera så sade mcx själva att den håller bättre MED kompsänkning och högre laddtryck.

Men enligt mig så tycker jag att du ska fortsätta köra med orginal kompen och 0.5bar eftersom den är roligast så. Speciellt när du kör en FX och inte en MTX.

lill greven

Medlem
3 mar 2010
14
0
1
okej:) larsan hur går din skoter?? hat du haft några problem?? hur långt har du hunnit köra med turbo???