Förgasarfläns / Insugsgummi

Junnet

Medlem
6 feb 2007
20
0
1
Söker med ljus och lyckta efter ett insugsgummi till en triple touring-00
nytt eller beg! En av mina har mjuknat så mkt så att förgasaren skallrar så den flödar över.
Jag har ringt runt till dem större reservdels butiker men ingen har några hemma.
Så är det någon som har ett liggande eller vet vart man får tag på ett så är jag mkt tacksam

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Söker med ljus och lyckta efter ett insugsgummi till en triple touring-00
nytt eller beg! En av mina har mjuknat så mkt så att förgasaren skallrar så den flödar över.
Jag har ringt runt till dem större reservdels butiker men ingen har några hemma.
Så är det någon som har ett liggande eller vet vart man får tag på ett så är jag mkt tacksam

Det lät märkligt att den ska flöda av det??? Tror du har annat flödesproblem typ gummslangflisa bakom nålventilen (vanligt) Ta lös och rengör nålventien och bakom den.

Men om du vill förstärka insugsgummit så det blir bättre än nytt så rekomemnderar jag liquisol som finns på macken eller mekkonomen för ca 85kr (gummistövel lim)

Rugga upp insugen noga och stryk på flera lager av detta lim ,,det blir då stabilare och spricker aldrig

Junnet

Medlem
6 feb 2007
20
0
1
Det lät märkligt att den ska flöda av det??? Tror du har annat flödesproblem typ gummslangflisa bakom nålventilen (vanligt) Ta lös och rengör nålventien och bakom den.

Men om du vill förstärka insugsgummit så det blir bättre än nytt så rekomemnderar jag liquisol som finns på macken eller mekkonomen för ca 85kr (gummistövel lim)

Rugga upp insugen noga och stryk på flera lager av detta lim ,,det blir då stabilare och spricker aldrig
Jo iofs fast den skakar mkt och dom 2 andra sitter still (kan ställa en 5-krona på högkant! :lol: )
Det hela började med att den gick dåligt orkeslös bluddrade vid gaspådrag och började skjuta förgasar smällar efter att jag tankade upp den.Efter att Tank , Pump , förgasarna rengjordes så går den bättre fast
Strular fortfarande på låga varv bluddrar till vid gaspådrag. Och vid start så ligger tomgången på 1000-1200 rpm men efter man har kört iväg så ligger tomgången på 3500 rpm och går inte ner ….

ola_a

Ny medlem
31 jan 2006
2
0
1
Tallåsen
Hej

Har du kollat med rinab

Rinab.nu

Arctic Cat ZRT600 96-, alla 3-cyl 96-
Artnr:230274
Beskrivning:
Passar
ARCTIC CAT
ZRT 600 96-
Alla 3-cyl. Arctic Cat 96-
Pris: 249,00 kr

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Hej

Har du kollat med rinab

Rinab.nu

Arctic Cat ZRT600 96-, alla 3-cyl 96-
Artnr:230274
Beskrivning:
Passar
ARCTIC CAT
ZRT 600 96-
Alla 3-cyl. Arctic Cat 96-
Pris: 249,00 kr

De där håller inte säsongen ut. Inte ens om du monterar dem i mars.

Junnet

Medlem
6 feb 2007
20
0
1
:biggrin1: Nej alla säger samma sak får bli orginal...Kostar ju bara 1356kr hos KGK:bawling:

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
:biggrin1: Nej alla säger samma sak får bli orginal...Kostar ju bara 1356kr hos KGK:bawling:

Jag har faktist 2st helfina och en som är borrad i överkant för bostbottel rör. Jag har dom just som reserv men kan evnt släppa dom för 500kr st :ciao: