Vad tror ni kan detta vara ett altenativ magnapull

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Jag har varit så jävla elak på min magnapull det är det en efter det andra men den så nu är jag trött på den.. Kan detta funka eller vad tror ni ????

Attachments

R

RevMan

Funkar nog skitbra. Fungerar nog så pass bra att det tillochmed finns som orginaldel på 1000sdi maskiner från ski-doo.
Snyggt gjort.
Jag tror att magnapullerna ska smörjas med lithiumfett men jag är inte helt säker.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
nej jag tror inte man ska smörja med lithium fett. cacceze gjorde det på sin enduro och när det blev kallt så bröjade den funka dåligt

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
nej jag tror inte man ska smörja med lithium fett. cacceze gjorde det på sin enduro och när det blev kallt så bröjade den funka dåligt
GÖR INTE DE!!!!

För då funkar it den som den ska, dvs att den slungas inte ut när man drar för fettet blir "segt"...

Ja fick ha upp den och tvätta bort allt och sen funka den som den skulle:D

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
ok jag ska inte fetta in den...
Det gör inget om den ger sig detta är bara en test magnapull så då för jag ta det till ritbordet igen bara...
Men det kan funka detta ialla fall låter bra de så jag inte går nått som nån har provat att det inte funkar :S

R

RevMan

Den delen är gjord i alu på alla ski-doo 1000sdi -05-07.
Okej, inte lithium.
Molykote® PG-54 Plastislip. silikonbaserat.
Någon som vet vart man köper detta fett till en vettig peng?

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
för att undvika spolhaveri ska man sätta en m6 bult med bricka genom hålet mitt på svarta kåpan där du satt en segersäkring med mutter på utsidan man får borra upp hålet på utsidan....
ett tips till alla rotax plastmagnapuller då orginal låsbrickan har en tendens att hoppa av efter ett par år :)

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Hänger inte riktigt med hur du menar. Förklara gärna närmare då jag precis är i tagen att montera tillbaka min renoverade magnapull.

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Det är ju en ihålig axel på den nedre bilden. Genom den menar han att man ska föra en lång bult ut på andra sidan genom plaskåpan som man måste borra ett hål i först. På bulten ska sitta en bricka som fungerar som en extra låsbricka om segersäkringen går sönder eller lossnar. På utsidan av plastkåpan så låses bulten i sitt läge med en en bricka o nylock-mutter lämpligen?