Ventilation till variator?

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag funderar på att ta upp ett hål i buken (bakom bärarmarna) för att få bättre kylning på variatorerna. De går ganska varma tycker jag.

Då måste jag ha nån sorts ventilationsnät eller liknande. Nåt som håller.

Tips?
Göra själv?
FInns nåt färdigt att köpa?

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
så har jag gjort på min maskin (srx 700)

jag gjorde mitt själv, limmade fast stel grovmaskig mesh på en tunn~1mm plast som jag skurit till den form jag önskat, sen limmade jag fast finmaskig mesh på insidan av den, sen tog jag en hålsåg och gjorde lämpligt antal hål i buken/dämpartornet så popnita ja dit skiten, det ser ut som något som går att köpa, tog lite tid å lite pill men det blev ganska så bra.

det håller iaf ner tempen jävligt bra på variatorn

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Hade nåt sånt på min cf 1000 förra året de var då nå köpes iallafall. Såg ut som typ gummigenomföringar storlek större (ca 1.5-2 tum) med mesh tyg i mitten, satt ett par stycken framför primären.

Hade även en plastram på sidan av variatorerna med mesh tyg.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
så har jag gjort på min maskin (srx 700)

jag gjorde mitt själv, limmade fast stel grovmaskig mesh på en tunn~1mm plast som jag skurit till den form jag önskat, sen limmade jag fast finmaskig mesh på insidan av den, sen tog jag en hålsåg och gjorde lämpligt antal hål i buken/dämpartornet så popnita ja dit skiten, det ser ut som något som går att köpa, tog lite tid å lite pill men det blev ganska så bra.

det håller iaf ner tempen jävligt bra på variatorn
Låter fett intressant.
Var fick du tag i meshen?

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Hör med Metso här på forumet , tror han säljer 1m x 1,4m för 250kr med frakt om jag inte minns fel. Jag har byggt med den meshen och den funkar fint.