vinande ljud från variatorn RE600 vi 30-40km/h

Tmik

Medlem
10 mar 2010
8
0
1
Jag har fått ett vinande ljud i variatorn men det är bara vid ca30-40km/h sen försvinner det
det är en 2007 som gått ca:500mil, det ska sitta nått variator kitt på,
vet ej om detta problem är postat tidigare

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Ja har samma ljud vid typ samma hastighet, och ja har en original rem som ja inte har kört så långt med...

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
CaccezE

hur länge har du kört med detta problem?
Ja undrar inte om de blev när ja satt på BRP remmen, iaf mer för ja hade en Max 2 rem före och den sköt LITE men inte mycke, men ja har känt lite på BRP remmen och ja tycker de är för hård och ändå har ja kört nån mil med den...

De skjuter på aningen lägre hastighet kanske för mig, men när man kommer upp i högre hastighet så försvinner de...

Men när man har kört och stannar så skjuter de som "i tackt med primären", konstigt :hmmmm2:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
prova att ta bort dom så kallade windplates:en på sekundären, jag har ocksså haft ett tjutande ljud i lägre hastigheter och det kunde tjuta riktigt mycket. men efter att jag tog bort dom så blev den tyst så jag rekomenderar att prova detta om det finns på en 07:a men det tror jag

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Det sitter inga Wind plates på 04 sek men kolla linjerinen av variatorerna om du har för långt motstånd mellan sek o prim så tjuter det i remmen på tomgång och lite upp i fart. Iofs. så tjöt min rem när den var perfekt justerad på min re -07 Är ganska jobbigt i längden. Hur högt ligger remmen i sek? justerade du in den med nya remmen?

Tmik

Medlem
10 mar 2010
8
0
1
tack för tipsen, rengjorde sec+prim skivorna och bytte rem så nu är ljudet borta :)

R

RevMan

Se till att hålla efter remspänningen.
Om remmen tjuter så beror det på att den slirar.
på RE -07 så måste man vara lite försiktig med ställskruven. Många drar av den när dom drar fast låsmuttern.