Skillnad på olika modeller?

Cooper

Medlem
19 mar 2009
26
0
1
Sundsvall
Hej alla Ski-doo fantaster! Jag har funderingar på att köpa en Ski-doo årsmodell -97--99. Jag erkänned dock att det finns många modeller och ber därför om en lite guide. Vad är t ex skillnaden på formula 500 och MXZ 500? Mach 1, formula III och mach Z är alla tripplar i olika storlekar är det någon mer skillnad. Sedan har vi Formula Z som är två cylindrig med "MXZ huv".

Vet ej om jag fattat allt rätt. Vilken modell rekomenderas? Med tanke på min nuvarande ZRT 600
så letar jag efter något tillförlitligt.

Cooper

Medlem
19 mar 2009
26
0
1
Sundsvall
Sant, skoterbanken är toppen. Tänkte jag skulle få några fler detaljer t ex skillnader i stötdämpning mm. Är som sagt även tacksam om tips om "rätt motor" som har minst 85hk men som framförallt är slitstark.

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Sant, skoterbanken är toppen. Tänkte jag skulle få några fler detaljer t ex skillnader i stötdämpning mm. Är som sagt även tacksam om tips om "rätt motor" som har minst 85hk men som framförallt är slitstark.
494'an har ca 85hk och är en riktigt driftsäker, bränslesnål, rapp och pigg motor. Men 583/670 är lika driftsäkra :D

Köp en Lynx, dom har likadana motorer men bättre fjädring/boggie!

Cooper

Medlem
19 mar 2009
26
0
1
Sundsvall
Måste erkänna att jag bara haft min ZRT i ett år nu, är alltså ganska grön på detta. Mitt körsätt är väl inte så avancerat. Tycker det är kul att stå på lite på led men vill inte fastna om jag ger mig iväg lite utanför heller. Min ZRT 600 med 38-matta, förlängd och höjd fungerar egentligen bra till det mesta. Är dock inte nöjd med den i övrigt.