Nytro RTX turbo -08 går på 2 cylindrar, får inte bensin på mittersta.

8 mar 2010
16
0
1
Hej!

Jag fick ett konstigt problem idag. Skotern hade stått kall ca 3 timmar i -2 grader, sen gick jag och vred igång den, medans jag hämtade posten. Då hosta skotern till litegrann och börja gå ojämt, man hörde klart på ljudet att den gick på 2 cylindrar. Så jag tog in den i garaget, tog lös alla hattar och stiften, Bytte alla stift, den får gnista, Men Ingen bensin på mittersta cylindern?

kan det vara en spridare? kan det ha nått med Mcxpress grejjerna att göra?
varför får den inte bensin till ena cylindern?

Mvh Mattias

Last edited:

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
låter knepigt. Får du upp några koder på displayen? har nog inte nåt med mcx prylar att göra iaf.

Hade ett problem med min gick knackigt på tomgång lät som att den gick på 2 burkar men gasa man till så gick den på 3 körde bara en lite sväng så gick de till sig har nu kört 50-60 mil utan nå bekymmer,

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Ring till Erik Marklund och hör, han bitts inte. Han är trevlig:nod:

8 mar 2010
16
0
1
Visade sig vara Mcx boxxen efter lite guidning av Erik Marklund så hittade jag felet, och fick en ny box direkt i handen av Mcxpress killarna. Funkar kanon nu!

8 mar 2010
16
0
1
Vad skiljer kitten åt , förutom att 180hk kitten inte är kompsänkt?

hmm ska se om jag minns rätt. Du använder bara original Spridarna, Det sitter ingen Intercooler monterad fram, Motorn är inte kompsänkt, sen sitter det väl lite annorlunda styrsystem.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
180hk använder sig av orginal bränlesystem lurar bara att ha längre öppningstider på spridarna än orginal mot 240/270 använder ett tilläggsprut och kör orginalet helt standard.

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
180hk använder sig av orginal bränlesystem lurar bara att ha längre öppningstider på spridarna än orginal mot 240/270 använder ett tilläggsprut och kör orginalet helt standard.
Hur påverkar den orginal systemet, det verkar ju som om mcx boxen i detta fall va den som gjorde att soppa inte kom till en av spridarna , då verkar ju mcx boxen inkopplad mellan orginal efi box och spridarna?