Rmk 800 -00 går dåligt på låga varv

slurvas

Medlem
15 mar 2010
26
0
1
Tjena, har en rmk 800 -00 som går dåligt på låga varvtal. Om jag håller jämn gas runt 4k-5k rpm så blir den svag i två sekunder, det kommer en liten "poff" och hips vips blir den rapp igen. Den är rapp i 3-4 sek, innan den tappar orken igen. Om jag pumpgasar på dessa varvtal brukar det gå att undvika. Den går bra på tomgång och varvtal över 6000 rpm.
Någon som har nån aning om vad det kan vara?

dennis_f

Välkänd medlem
1 jan 2000
122
0
6
Piteå Sverige
Testa sänka nålen nått/några snäpp. Men håll ordentlig koll på tändstiften.
Det låter iaf som att den får för mycket soppa tycker jag.

slurvas

Medlem
15 mar 2010
26
0
1
Testa sänka nålen nått/några snäpp. Men håll ordentlig koll på tändstiften.
Det låter iaf som att den får för mycket soppa tycker jag.
Är inte överdrivet kunnig än, har bara haft skoter i ungefär ett halvår men jag gissar att jag ska in i förgasarna å grejja?

slurvas

Medlem
15 mar 2010
26
0
1
Körde in skotern i garaget och kollade om något såg skumt ut. Såg att båda förgasarflänsarna var _AV_. inte konstigt att den har gått dåligt :hello: Men känns lite märkligt att den har gått bra på höga varv, trots att flänsarna var trasiga? Märkte även att två bultar till grenröret var borta och att det hade runnit ut svart sörja därifrån, kan ju inte heller vara alltför nyttigt?... :suspicious:

slurvas

Medlem
15 mar 2010
26
0
1
Har problem med att hitta rätt flänsar. Har letat på rinab, stenmarks och skoterdelen men de enda jag hittar som ser likadana ut hör till rmk 2001 enligt sidorna. men det kanske är rätt flänsar ändå?

Martino

Välkänd medlem
7 jan 2010
312
0
16
Skellefteå
Rmk 800 -00 är verkligen inte hållbara, idag så tog vi och kolla motorkuddarna och såklart så var 3st sönder och kröken vid cylindern hade spruckit lite. Så den går inte köra just nu remmen hoppar bara av...

slurvas

Medlem
15 mar 2010
26
0
1
Rmk 800 -00 är verkligen inte hållbara, idag så tog vi och kolla motorkuddarna och såklart så var 3st sönder och kröken vid cylindern hade spruckit lite. Så den går inte köra just nu remmen hoppar bara av...
ingen skoter är hållbar <: har för mig att 00orna har särskilt många problem med motorkuddarna och nåt vevaxellager.
Fick för mig att palla upp bakdelen ikväll för att kolla hur boggien såg ut. Ett boggiehjul hade krossat ett lager och skavt ett 0,5x1 cm spår i bakaxeln. Definitivt en onödig kostnad jag klarar mig väldigt bra utan, studiebidraget räcker inte till mycket...skit oxå! Finns inte någon bakaxel på internet, så vet inte hur jag ska lösa det. Möjligtvis klarar jag mig på samma axel, men känns ju inte optimalt.