Tips inför medlemsmöte.

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Bomba in tips inför medlemsmöte. Bra för dom som inte kan närvara för att framföra sin mening.

Det jag kan komma på för tillfället

1. Höjning av medlemsantal borde vara mycket hög prioritet

2. Reklam för klubben tex, om någon kan göra ett snyggt inbjudande blad om allt sävast skoterklubb erbjuder. Någon i klubben borde ju vara duktig och har ögon för sånt.

3. Medlemar delar ut det snygga bladet i sitt närområde eller längre. En liten promenad mår ingen dåligt av.

4. Sävast skoterklubb borde helt klart innefatta åtminstonde Bodsvedjan och södra/norra svartbyn då de ligger i direkt anslutning till sävast.

5. Skyltning, skyltning, skylting. Det ska vara lätt att hitta! Tydliga skyltar som leder hit.

6. Värva företag ni som har dom kontakterna. Ingen peng är för liten eller?

7. Intern kompetens. Finns garanterat massor av kunskap inom massa områden kanske marknadsföring...

8. Hemsida!!! Borde också finnas någon som kan trixa ihop en snygg och enkel sida med bra adress och som fungerar

Det var det jag hittade på för tillfället, kommer kanske på mer.
 
Last edited:

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Glömde skriva att jag vet att styrelsen vill ha upp medlemsantalet och att styrelsen kan och vet mycket av detta. Men för icke medlemmar osv
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej Säfwast,

Goda tankar du har... det ända som kanske skulle kunna vara kontroversiellt är att utöka Sävast led område.

Utan att veta... så skulle jag tro att Bodens skoterförening skulle ha synpunkter på detta eftersom det tillhör dom.

Jag hoppas många kommer på mötet för att diskutera sådana frågor som bla. du fört fram.

Ordf. Pierre
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej Igen,
Vi har i dagsläget en del medlemmar från dessa områden men... det är Bodens skoterförening som får led bidragen för dessa områden.
Och självklart så ser vi inget konstigt i att vi har och får medlemmar från dessa om områden... snarare så välkommnar vi dessa.

Ordf. Pierre
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Säfwast; Kom på vårt årsmöte på torsdag. Mycket av det du tagit upp är genomfört eller på gång. Fast vi böver ALLTID nya eldsjälar som du i klubben. Varmt välkommen.
 

christoffere

Aktiv medlem
7 mar 2010
60
0
6
Ett tips. Haka på den nya trenden att nyttja Facebook. Sprida budskapet på så sätt till nya/gamla/befintliga Sävastbor och även närliggande byar.
Såg 2st skoterklubbar som fanns där när jag sökte. Dom verkar uppdatera ledstatus efterhand, sen också värvning av medlemmar.

Sen ett måste som jag kan komma på är att arrangera fler aktiviteter. Det är massvis med folk ute på helgerna exempelvis. Styrelsen kan t.ex skicka en skrivelse till medlemmarna och på så sätt få ihop dom arbetsinsatser som kan komma att krävas av medlemmar.
Behöver inte vara enbart en grillning vid skoterstugan utan kan mycket väl vara en "långstyrning" till Klinten eller dylikt. Går att göra på många sätt även då. T.ex att dom som är flera i familjen kan ta barnen med sig och lasta skidor och dylikt på en av skoterklubbens medhavda pulkor. På så vis kan man få en heldag i klinten bland annat. Nu var Klinten bara ett exempel.
Som sagt var, går att göra mkt av lite, att tänka på till nästa år.
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Facebookgrupp var det bästa på länge lite reklam, om hur man blir medlem och tydligt om inbetalning. Det stod i tidningen idag att facebook är världens största sajt. Dock har jag ingen facebook. En till grej jag kom på är maillista för medlemmar med nyheter som tex detta forum, inte alla som hittar hit annars. Någon måste starta en facebookgrupp nu!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jäkla bra idé med Facebook.

Jag som vägrat gå med i flera år :)

Nu kommer man snart inte undan längre..
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Nå berätta Beretta för en gammal man vad Facebook kan göra för oss, det är säkert jättebra men hur??

Jag har vetskap och är medlem i de flesta kart och navigeringssajter, skotersajter, tennissajter mm mm mm men facebook har jag aldrig drömt om att besöka i något ärende, allra minst i skotersammang, har det med åldern att göra kanske? Ungdomen kanske finns där och då kan det vara ett ypperligt sätt att nå dessa

Undrar oxå hur en skoterintresserad Sävastbo på rent måfå ska hitta igen oss på facebook

Det är mkt möjligt att det är en bra väg att vandra och det kan definitivt inte vara till någon nackdel för oss, så kör hårt!!!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Nå berätta Beretta för en gammal man vad Facebook kan göra för oss, det är säkert jättebra men hur??

Jag har vetskap och är medlem i de flesta kart och navigeringssajter, skotersajter, tennissajter mm mm mm men facebook har jag aldrig drömt om att besöka i något ärende, allra minst i skotersammang, har det med åldern att göra kanske? Ungdomen kanske finns där och då kan det vara ett ypperligt sätt att nå dessa

Undrar oxå hur en skoterintresserad Sävastbo på rent måfå ska hitta igen oss på facebook

Det är mkt möjligt att det är en bra väg att vandra och det kan definitivt inte vara till någon nackdel för oss, så kör hårt!!!
EDIT hmmm är numera medlem :)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nå berätta Beretta för en gammal man vad Facebook kan göra för oss, det är säkert jättebra men hur??
Vet du min vän, så sa jag också för något år sedan om Facebook.

Men dess genomslagskraft verkar vara nå´t utöver det vanliga.

Alla verkar hitta alla, och alla som har det minsta gemensamt hittar varann, direkt.

Jag är ÖVERTYGAD att det kommer ge en hel del fler medlemmar till klubben, att det är gratis dessutom gör inte saken sämre.

Jag är ÖVERTYGAD att det kommer länka samman massa skoteråkare från Sävast från när och fjärran på ett bra sätt.

Nåja, det är bara min syn på det hela, varken rätt eller fel.

Det är så jag snart blir medlem själv på Facebook, bara för att man är galen i skoteråkning,helt otroligt :)

Kanske någon med god insyn i Facebook kan förklara vilka möjligheter det finns?
 

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Måste allt dras till Facebook? Tycker detta forum är så trevligt för att det inte är Facebook utan ett "gammalt" hederligt forum.
 

Karin

Medlem
19 feb 2010
10
0
1
Boden, Gruvberget
Visst är Facebook den nya trenden, men man får inte glöma de "gamla" sätten heller. Ha kvar både detta forum och ha en facebook grupp. Det är bra att man kan sprida på informationen så att många får tillgång till den.. =)
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Personligen tycker jag att vi endast skall anväda facebook som marknadsplats för sävast skoterklubb.
Jag tycker att det är här eller allra helst på våran kommande hemsida som vi skall hålla till med ledsnack och annat skoternördande:D
Kan vi locka hit och framför allt få fler betalande medlemmar i klubben via facebook eller annan marknadsföring kan inget sätt vara sämre än nått annat.
Detta är visserligen bara mina åsikter :)
 

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Personligen tycker jag att vi endast skall anväda facebook som marknadsplats för sävast skoterklubb.
Jag tycker att det är här eller allra helst på våran kommande hemsida som vi skall hålla till med ledsnack och annat skoternördande:D
Kan vi locka hit och framför allt få fler betalande medlemmar i klubben via facebook eller annan marknadsföring kan inget sätt vara sämre än nått annat.
Detta är visserligen bara mina åsikter :)
Håller med! :bigsmile:
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Jag håller också med om att vi ska finnas kvar här, men det är även bra att synas på världens största forum. Det är lätt att synas där bland gamla, nya sävastbor och sverige. Det är väl mest som en gratis reklamplats. Fler medlemar där kanske generar någon ny medlem i riktiga klubben. En del visste kanske inte att det ens fanns en fungerande skoterklubb i sävast. Grejen är att synas och värva även där, det kanske ger en eller två betalande av 20 på facebook vad vet jag... Sen kan ni göra nå inlägg då och då om hur fina leder, fin by, fin skoterstuga och trevliga alla sävastbor är...