rmk pro 800 155" 2011

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Är det någon som vet hur bränsle förbrukningen är?? Jag har bara hört att den ska vara sjukt hög vid ren puder/klättrings körning.. är det någon som vet?? Kanske blir det ett märkes byte :)
 

pof54

Välkänd medlem
7 mar 2008
126
0
16
Till va? skidoo lr lynx? isf tjänar du in pengarna på polaris = du slipper köpa så många remmar.
Vet inte om du menar mig!! Kör skidoo idag och har inga remmproblem, kör bara puder och klättring!! nog om det!!

Är bara intresserad av förbrukningen av rmk:n, jag vill ha lite räckvidd utan att ha en kälke med soppa med mig. Den förbrukning jag hört är skrämmande hög och jag hoppas inte den stämmer. Är sugen på ett märkes byte men skulle vilja veta mer..
 

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
Vet inte om du menar mig!! Kör skidoo idag och har inga remmproblem, kör bara puder och klättring!! nog om det!!

Är bara intresserad av förbrukningen av rmk:n, jag vill ha lite räckvidd utan att ha en kälke med soppa med mig. Den förbrukning jag hört är skrämmande hög och jag hoppas inte den stämmer. Är sugen på ett märkes byte men skulle vilja veta mer..
Finns det nån xp som inte tar rem? :O
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
jag har beställt en polaris 800 rmk assault orange. prov körde när det var sm i kläppen/sälen å tyckte maskinen var underbar det var varmt ute men den gick klockrent å det var hård packad snö i en slalombacke vill ha vinter nu =)
 

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
En kompisbeställde en sådan idag för priset 123 000:- plus att han fick en tillbehörscheck på 6000:-... hade man varit klar med studierna hade jag slagit till men m7:an får hänga med en säsong till..
 

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
beställde också en här redan i våras. grymt sugen på att få den nu, å man får ju hoppas på att motorn levererar vad den lovar. kör 07as 700 nu å är grymt nöjd, å man vill ju helst att nya 800an funkar som den gamla 700an.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja !

Är det nån här som beställt sin pro rmk/assault 800 på motorhuset i östersund ? isf vad fick ni för pris ?
 

Falleman

Medlem
19 okt 2009
6
0
1
Luleå
En 155 bokad inför vintern, hur fungerar gripper skidorna? är dom något och ha eller måste man införskaffa ett par powder pro?
 

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
En 155 bokad inför vintern, hur fungerar gripper skidorna? är dom något och ha eller måste man införskaffa ett par powder pro?
Skulle gissa på att gripperskidorna är dom bästa originalskidorna på marknaden. I bredd diffar det ca 2-3 cm, men SLP är lite aggressivare och har aningen djupare köl.
Frågade en som hade bytt från gripper till SLP och han sa att han egentligen inte kände någon skillnad utom på riktigt hårt underlag, SLPskidorna understyrde tydligen inte det minsta.
 

Falleman

Medlem
19 okt 2009
6
0
1
Luleå
Skulle gissa på att gripperskidorna är dom bästa originalskidorna på marknaden. I bredd diffar det ca 2-3 cm, men SLP är lite aggressivare och har aningen djupare köl.
Frågade en som hade bytt från gripper till SLP och han sa att han egentligen inte kände någon skillnad utom på riktigt hårt underlag, SLPskidorna understyrde tydligen inte det minsta.
Tack för svar, då får man pröva hur dom känns när det kommer snö, som aldrig kan komma för tidigt=)
 

gonred

Välkänd medlem
1 sept 2010
136
0
6
Boden
Är det någon skillnad på mattans attackvinkel mellan Assault 800 och Pro RMK 800 153/163?

Båda av -11 års modell.