Renegade 800x -07 ?

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Hej finns det några speciella fel på renegade 800 -07 ?
Tänkte vad man ska kolla efter?
Och så undrar jag om det är 800r motorn i den ?

MVH

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag tror inte det ska vara några speciella fel på 07an. Det jag vet är att 07orna fick andra nålar eller om det bara var shimsen under nålklipsen samt en ny programvara jämfört med tidigare Powertek-motorer för att de på så sätt inte skulle gå snålt på mellanregistret. Det är till att titta på "det vanliga" på den modellen. Försök kolla infästningarna av a-armarna. Kolla så stötdämparna fram linjerar med a-armarna på bägge sidor osv.

SmittenX

Välkänd medlem
10 nov 2009
342
0
16
Överkalix
Jag tror inte det ska vara några speciella fel på 07an. Det jag vet är att 07orna fick andra nålar eller om det bara var shimsen under nålklipsen samt en ny programvara jämfört med tidigare Powertek-motorer för att de på så sätt inte skulle gå snålt på mellanregistret. Det är till att titta på "det vanliga" på den modellen. Försök kolla infästningarna av a-armarna. Kolla så stötdämparna fram linjerar med a-armarna på bägge sidor osv.
Okej;) tack jag tror jag ska fara och kika på en i morgon!

andreas82

Välkänd medlem
27 nov 2009
108
0
6
en del 07:eek:r skär tydligen p.g.a trånga vevlager,pratade med en återörsäljare och han sa att de hade lite bekymmer med det på 07:eek:rna. och det är inte R motorn i renegade modellen, den fanns bara i summit xrs modellen 07 om jag inte minns helt fel

R

RevMan

Jo vissa 800R hade problem med det det var inte många. Det visade sig på dom som inte kan varmköra. Eftersom den motorn inte hade termostat och vattenkyld vevhusbotten så var det mer noga med inkörningen. Men Renegade 800 -07 hade inte R motorn.

Byt till 20 pilotmunstycken istället för orginal 17.5 och när du ändå gör det så gör ren förgasarna ordentligt.
Sen så är det bara att köra och se glad ut. En kanonmaskin