Hejsan, på min F3a så är det både d.e.s.s och nyckel, kan man ta bort nyckel låset så man bara använder dessen ?
Varför är det nyckel ens, är det för man kan ha Elstart ?
Varför är det nyckel ens, är det för man kan ha Elstart ?
Jag är medveten om att man inte ska hålla på att rycka i dessen, men den tar jag bara bort den när jag lämnar skotern samtidigt som jag tar ut nyckeln. Och när jag ska stänga av skotern gör jag det på dödaren (switchen)När jag köpte min Lynx-01 så sa handlaren att använda strömbrytaren när du stänger av maskinen om du befinner dig i närheten av den,man ska tydligen inte hålla på och rycka ut DESSEN i onödan.
Du svarade på frågan själv, det är pga elstartsalternativet - dvs ta bort nyckeln om du vill ska bara vara att rycka kontakten.Jag är medveten om att man inte ska hålla på att rycka i dessen, men den tar jag bara bort den när jag lämnar skotern samtidigt som jag tar ut nyckeln. Och när jag ska stänga av skotern gör jag det på dödaren (switchen)
Jag vill bara veta om man kan ta bort nyckeln och det låset, möjligtvis om någon vet hur man gör det så skulle jag ta emot tips med stor glädje.
De där e lite fel de oxå, man ska inte hålla på å trycka ner å dra upp dödarknappen i onödan. förr lr senare så blir de slitet och kan glappa. Och har du otur så upptäcker du det den dag du verkligen behöver den. Alltid bäst att stänga av med nyckelnOch när jag ska stänga av skotern gör jag det på dödaren (switchen)
han menade nog inte att han dödar med dessen utan med knappen som finns i styretDe där e lite fel de oxå, man ska inte hålla på å trycka ner å dra upp dödarknappen i onödan. förr lr senare så blir de slitet och kan glappa. Och har du otur så upptäcker du det den dag du verkligen behöver den. Alltid bäst att stänga av med nyckeln
Ja, det var den jag menade. alla gånger behöver man inte hoppa av skotern för att behöva tänga av den i panik och då behövs knappen på styret.han menade nog inte att han dödar med dessen utan med knappen som finns i styret