GPS+Volt styrka

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har en Garmin Nuvi som jag tänkt koppla in till skotern..Förre ägaren hade haft GPS inkopplat så det finns etn kontakt som passar min GPS, min fundering är: Enligt laddaren jag har inne för laddning i 230V uttag så står det på den: Output: 5v 1.0A!!
Går väl inte så bra att koppla in den på 12V antar jag...

Hur ska jag gå tillväga för att få detta att funka??

mvh

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Om det är miniUSB på din GPS (Garmin?) så är det smidigast är att skaffa en ciggladdare till HTC-telefoner, den är spirallindad till skillnad från Garmins egna som är en lång rak kabel.

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Har min OREGON inkopplad på 12 V. Antar att du har en cig. kabel med för inkoppling av GPS`en i bilen..bara att använda den isåfall! Det är nog bara att köpa en *hona* och koppla den direkt till batteriet (om du har något), annars stjäl du 12 V från någon annan kabel!
Hoppas att du förstår hur jag menar!

/Mvh Martin

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
annars stjäl du 12 V från någon annan kabel!
Fast det måste vara likström också, och det är det normalt sett inte i ett batterilöst system.

groban, om du inte tänkt montera batteri så stänger GPSen av sig när skotern gör det (om du inte aktivt säger åt den att fortsätta vara på varje gång). Du kan koppla in dig på strömförsörjningen till bränslepumpen, det är likström (lila kabel om jag minns rätt) och det påverkar inte skotern i övrigt. Jag har frågat :)