hur får man mer krut?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tja finns den nått sätt att få lite mer krut en Phazer mtx ,utan att behöva köpa turbo, och behålla hållbarheten?

T.EX. nån sort burk som ger lite mer än andra och sånna grejjor:hmmmm:

N

N_w

vassarekam om det finns (?), skicka in toppen för portning osv.. svårt att säga vad du kan göra när du inte säger hur mycket du vill lägga ut. För det finns visst mycket man kan göra

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Porta cylindrarna, Porta och plana toppen, nytt avgassystem, annan slutburk, ställa insprutet optimalt och variator kit.

Ja, där är lite saker du kan göra beroende på hur mycket pengar du vill lägga ut på den.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
njae asså funderade bara lite, vad får man mest av för minst slant?:p

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo jag vet men phazern brinner ju upp om man turboladdar:p har en annan tråd på teckniksnak om att turbo ladda phazer

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Jag skulle köpt om inte hela avgassystemet så en slutburk och v-kit!

Ett riktigt bra v-kit kan göra hela skillnaden!

Mvh Jeppe

N

N_w

Porta cylindrarna, Porta och plana toppen, nytt avgassystem, annan slutburk, ställa insprutet optimalt och variator kit.

Ja, där är lite saker du kan göra beroende på hur mycket pengar du vill lägga ut på den.
hmm... porta en cylinder på en fyrtaktar goodluck!

Last edited:
N

N_w

exakt, finns inga kanaler i en cylinder på en 4taktar, derför agerade jag på det inlägget som jepper skrev

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Ok hur som haver en phazer motor är redan skapligt extrem i std utförande är svårt att göra några underverk utan att bekosta livslängden tänk en stcc kärra hur många är egentligen inte impad av en sån motor å den är egentligen inte exstremare än pz motorn. visst finns säkert en del att hitta i kammar och en portning av toppen avgas samt sprut men jag betvivlar att de blir någon större effektökning utan att höja varvtalet.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
hmmm går det att resa med en phazer om man slänger på v-kitt och burk på en mtx elr rtx? klart bonus då :p

Dvs på plan mark:p i gupp äre ju inga problem, men ....."får inte upp den på plan mark":suspicious::embarrest:

4

426H

njae asså funderade bara lite, vad får man mest av för minst slant?:p
Absolut mest hk per krona får man med ett turbokit. Mest kul/diftstimma/krona får man genom att byta till en nytro. Att trimma en redan högtrimmad motor som sitter i phazern ger nog mest problem.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
hmmm :( har jag tur så hittar jag en nytro mtx som man kan byta in mot för en liten slant å ta resten på avbetalning:p