Motstånd speedtech ? 800 VES

antemannen

Medlem
29 nov 2009
32
0
1
Tja !

ämnet har varit upp otroligt många ggr tidigare, men har inte hittat nån info om just detta. Har en Pro X2 800 VES och ska köpa en speedtechburk har ja tänkt.

Men på deras hemsida så står det ju 2 alternativ, en som verkar vara till 500/600/700 cc och en som specifikt är för 800 cc. Har mailat dom och fick inte så vidare uttömmande svar i mitt tycke...

Mitt mail till speedtech :

"Tjena !

Har en Polaris Pro X2 800 VES -04 som jag har en liten fundering över. Har i tankarna att köpa en slutburk av er men undrar vilken jag ska ha till min ? Ni har ju 2 modeller tydligen av samma..funkar inte den som är till 500/600/700 (00308) till min ? Eller ska jag ha den andra? (0030pr). Är det olika motstånd i dom eller ?"

Svar från speedtech :

"Hej. Den du skall ha är den till 800 alltså 0030pr. Egentligen fungerar det vilken du än beställer så länge du anger skotermodell i beställningen så lägger vi in ordern rätt i tillverkningen."

Men vet nån om det är någon skillnad i tex motstånd osv..för alla burkar man ser som säljs beggat är ju till 600/700...eller kan man köpa en sån med gott samvete och köra i en 800 ? Fel motstånd ? Någon som provat ?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Om inte annat är gjort på skotern i avgasväg så kommer den bara gå sämre å låta styggt. Mitt tips är att lägga de pengarna på nå roligare :bigsmile:

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
min edge 700 gick som en kråka då jag satte på en likadan burk som du kikar på!! Den satt på i 3dar sen åkte original dit igen....

antemannen

Medlem
29 nov 2009
32
0
1
Om inte annat är gjort på skotern i avgasväg så kommer den bara gå sämre å låta styggt. Mitt tips är att lägga de pengarna på nå roligare :bigsmile:
Min är uppdaterad med rostfria avgasportar, Vforce 3, rensad luftburk, ombestyckad + att det sitter en SLP singelpipa på den...så lite grann är det ju gjort som sagt :p undrar mest bara om någon vet om det är olika motstånd i burkarna eller om man kan köra med en som är till för 500/600/700 cc ? ingen som vet ?