Projekt Packpulka.

Ånäset_Racing

Aktiv medlem
30 jan 2010
68
0
6
Mellanbygden, Sweden
Lägger upp ett litet projekt här, i brist på annat ;)
Sambon vill ha en packkälke, så det var väl bara att börja fundera ihop något. Har ju 2 skidor från skrotwildkissen, det är ju iaf en bra grund. Kommer sedan på att det finns ju ett par kundvagnar på loftet, en sådan fick det bli.

Slänger ut lite bilder här också.

Nu när jag sitter här & lägger in detta, så slår det mig att jag hade ju kunnat ställa 2st vagnar i bredd, då det ryms utan problem... Men det får bli en annan gång :huh:

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
hahaha fyfan den blir ju värre än mitt oljefat på skidor :biggrin1: Go for it :nod:

edit: spara handtaget längst bak och du kan tolka efter den på skidor, fy fan så tufft de skulle se ut att komma på omkörning på fjället på skidor och med en kundvagn

Ånäset_Racing

Aktiv medlem
30 jan 2010
68
0
6
Mellanbygden, Sweden
hahaha fyfan den blir ju värre än mitt oljefat på skidor :biggrin1: Go for it :nod:

edit: spara handtaget längst bak och du kan tolka efter den på skidor, fy fan så tufft de skulle se ut att komma på omkörning på fjället på skidor och med en kundvagn
Jodå, handtaget blir kvar, man kan ju behöva gå till affärn å handla t.ex. är ju jobbigt att bära påsarna hem :becky: (nog för att det börjar på va mkt asfalt framme längs gatorna nu...) Kan ju även vara bra om man skall förflytta åbäket när den inte sitter kopplad baki skotran ;)

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
fy fan vad skön, kvällens garv =)
du bara måste fixa en torrkörningsbild

Ånäset_Racing

Aktiv medlem
30 jan 2010
68
0
6
Mellanbygden, Sweden
fy fan vad skön, kvällens garv =)
du bara måste fixa en torrkörningsbild
Jadu om jag hinner, hade tänkt att den ska vara testklar imårrn, så man kan lasta ner den lite & fara ut å vålda lite med den efter blizzarden! & kolla om den håller ihop

För på lördag lär det ju bli å packa den full med allt onödigt som tjejen tycker att man ska ha med sig & fara ut på en tur(om vi får igång escapaden åt henne)

Ånäset_Racing

Aktiv medlem
30 jan 2010
68
0
6
Mellanbygden, Sweden
blir den inte lite ostabil med last när den är så hög?
Hög tycker jag inte att den är, var väl tänkt att den skulle ha blive högre... Det är typ 30cm markfrigån. Har inte heller lastat ner den något, tog en sväng på gårn bara för å se hur den följer med o.s.v. Blir nog te å lasta lite imårrn eller på söndag & dra iväg :becky:

Ånäset_Racing

Aktiv medlem
30 jan 2010
68
0
6
Mellanbygden, Sweden
Well well, blev inge dragande av kälken... Snön bokstavligen försvann ju här typ, är nada bärighet kvar då det varit + i 1 vecka typ runt 0 på nätterna men större delen av dygnen + så... Men det lär bli uppdateringar på kälken under sommarn för att få ut den te vintern igen ;)

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Jag vill bara varna dej för att eftersom du tog platsen "värsta bygget efter skotern" från mej så har jag och skräppa här på forumet en värre konstruktion på g till nästa vinter ;)