På min R1:a blev jag tipsad av MCX att köra med 3 originalpackningar (Topppackningar) som kompsänkning. Funkade klockers upp till 0.8b iaf. Byggde om till säsongen efter med Wiseko lågkompkolvar och 2 toppackningar så nu kan jag ladda 1.0 utan spik. På R1:an ska det gå fint att ligga på upp til 1.0b utan problem det som händer om man går upp ännu mer är att nikasilen släpper från cylindrarna och då måste man borra in stålfoder för att få det att hålla. Vet inte hur det ser ut på phazern men borde det inte vara en halv rx1 motor?? och då riktigt lik en R1 motor. Ett annat tips är ju att köra på e85 då kan du nog ligga på 0,6-07b utan kompsänkning och ändå plocka ur fint med hk, men den drar nog ca 10-20% mer soppa. En forumkompis på sporthoj bromsade ur sin r1 ca 230hk utan kompsänkning på e85.(på bakhjulet alltså)