43mm Sno Cross matta till Firecat.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Hej!

Kommer mest troligt att beställa en ny matta till min Arctic då jag kör mest lössnö och då jag inte är nöjd med original mattan.

http://www.kenssports.com/eshopprod_cat_1930-15502_product_793651.135x128x17_Sno_Cross.htm

Denna matta funderar jag på. Jag har ingen erfarenhet alls av den här mattan och det uppskattas om någon som kör med den kan ge mig lite info. Vad jag har hört så håller dom jävligt dåligt om det stämmer eller inte är ju en annan sak. I lössno antar jag att den skottar på som satan men hur funkar den tex efter leden?

Har sökt överallt efter en 43mm matta från 2004 snopro men de få jag har hittat är det ju fantasipriser på. Är det någon som vet av en sådan tveka inte att höra av dig!

Tack på förhand!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Letar också matta till min F7a. Gillar inte riktigt mönstret på den där mattan och det är den enda matta med 43mm kammar jag hittar. Jag vill helst ha Attack 20 mattan som satt på 05ans Snopro 440, fan va grym matta, dock är det drivhjuls byte då men de e ju lätt fixat.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag kan tänka mig att jag skulle trivas rätt bra med den här mattan då jag väldigt sällan kör led. Den lär ju skotta på som fan i puder men jag är rädd för att den ska hålla så dåligt som jag har hört att dom gör och dom är alldeles för dyra för att hålla dåligt. Beställer man från USA kommer man ju undan rätt billigt men man vill ju inte byta varje säsong direkt.

Jag har hittat en sida som har kvar några av gamla snopro mattan (04) för 6000:- med frakt, tull & moms inräknat. Det var ju inte så farligt, Sno Cross mattan skulle kosta 4500:- med frakt, tull & moms, det är ju riktigt bra pris. Har man tur och slipper tull & moms, då kenssports skickar som gåva till Sverige, så skulle den bara kosta 3600:- med frakt, snopro mattan 4800:- (men det verkade inte som att Alpha-Sports ville skicka som gåva). Beslutsångest på HÖG nivå.

Last edited:

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Jag har en snopro 440 matta tillsalu med 3'' delning och ett par no-slip drivhjul 8-kuggar 3'' delning passande arctics grova drivaxel.