tips på ölspel. (Inget med kort)

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
en polare ska gifta sig å vi hade tängt hitta på nått.
funderar om man ska göra nå öllekar,
sitter å se filmen beer fest nu. få en massa inspedatjon.
men vet inte regler, på tex, slant, kasta en krona i bordet å få den att stuttsa i ett glas.
ölpingis, pingisbord med ett glas i varje hörn.
upp och ner hävning.
finns säkert mer, men vill veta regler.
Helst inget med kort, tex röd svart.
/N
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
400m öl,
Reglerna är enkla men jobbiga, leta upp en spring bana/ett kortare varv på nån stig. Vid varje varv ska en öl hävas vid varvgång. Först i mål efter bestämda varv vinner. Slant kastningen har jag för mig att man ställer upp varsitt glas med alkohol, när motståndaren träffar får man dricka hela glaset. Har även för mig att man brukar köra en klunk vid miss för den som kastar alltså.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
962
113
Stora Blåsjön
400m öl,
Reglerna är enkla men jobbiga, leta upp en spring bana/ett kortare varv på nån stig. Vid varje varv ska en öl hävas vid varvgång. Först i mål efter bestämda varv vinner.
Reglerna verkar rätt enkla men det jobbiga verkar vara 400m :) blir inte mer än en öl om man ska springa 400m/varv ;)
 

Maaattiii

Välkänd medlem
12 apr 2010
258
2
16
Beerpong verkar rätt roligt. Man delar upp två lag, så står man på varsin sida av ett bord lr dylikt. Båda lagen ska ha muggar som är formade som en triangel, sen behövs en pingisboll. Sen kastar lagen varannan gång, vem som ska kasta bestämmer ni själv. Men roligast är om ni kastar en gång var. Muggarna ska vara full med öl, sen gäller det att lagen prickar med pingisbollen i andra lagets mugg. Då får laget dricka upp de glaset, den som först får slut på öl förlorar.

Dålig beskrivning, men här finns bättre:

http://www.youtube.com/watch?v=8oIZ9bZoi3c

http://sv.wikipedia.org/wiki/Beer_pong :)
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Nu står det still för jag....
va kan man göra för kul på en svensexa?
behöver ju inte kosta en milj.
bor i skellefteå så man är bunden till de området