hockey vm 2010

N

N_w

vad tycker ni så här långt? själv tycker jag att ryssland verkar starkast
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Jag tror tyvärr vi åker ut i kvarten, inte nog starkt lag att möta de bättre nationerna.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
I andra gruppspels omgången så tror jag absolut att vi har chans att ta poäng för att komma till en kvartsfinal, men sen blir det motståndare som avgör hur det kommer gå i kvarten. Tyskland i kvartsfinal kanske?
 
N

N_w

ja vi ser ju, till att börja med i kvällens match mot lettland! sen äre kanada på söndag
 
N

N_w

vart är världen på väg? just nu står det 6-0 till danmark mot slovakien.. kan int säga mer än att vm är spännande för tillfället
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Vm känns lite halvsvalt för min del iår

Dels efter Os och nu med Vm i fotboll på g

Och Sveriges bleka hockey lag som vi ställer på skriskorna iår så säger jag mest gääääääsp....
 
Last edited:

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Alltså vad har hänt med Tony Mårtensson, Magnus Johansson och Marcus Nilsson?? De spelar ju alltid bra och producerar i klubblagen men när de kommer till Tre Kronor spelar de som B-pojkar, inget driv eller vilja alls i någon av dem. I det här VM:et är det ju fan juniorerna som bär Tre Kronor på sina axlar, Magnus Pääjärvi Svensson, Oliver Ekman Larsson (VM:s bästa back?) mfl. Det är tre st av de äldre som jag tycker spelar bra, det är Jonas Andersson (iofs debutant), Linus Omark och Michael Nylander, kan vara bra för hans del att han fick göra mål mot Lettland.

Nu är det för fan dags att börja tackla. Vi måste ju visa vem som bestämmer om vi ska vinna matcher mot Canada, Ryssland mfl, då funkar det inte att bara stå och titta på!!
 
N

N_w

Alltså vad har hänt med Tony Mårtensson, Magnus Johansson och Marcus Nilsson?? De spelar ju alltid bra och producerar i klubblagen men när de kommer till Tre Kronor spelar de som B-pojkar, inget driv eller vilja alls i någon av dem. I det här VM:et är det ju fan juniorerna som bär Tre Kronor på sina axlar, Magnus Pääjärvi Svensson, Oliver Ekman Larsson (VM:s bästa back?) mfl. Det är tre st av de äldre som jag tycker spelar bra, det är Jonas Andersson (iofs debutant), Linus Omark och Michael Nylander, kan vara bra för hans del att han fick göra mål mot Lettland.

Nu är det för fan dags att börja tackla. Vi måste ju visa vem som bestämmer om vi ska vinna matcher mot Canada, Ryssland mfl, då funkar det inte att bara stå och titta på!!
exakt.. men hejdå i kvarten tror ju jag. Sen se jag mitt favvo lag högst på pallen Ryssland
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Ok då, får ta tillbaka lite om att Sverige åker ut i kvarten, hade inte räknat med ett så starkt Danmark.... visst måste vi vinna över dom först, men chansen finns. Finland i semi?
 
N

N_w

jag e ju helt stummad efter de 2 senaste matcherna.. hoppas det fortsätter i denna takt :)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ja det har ju hittils bara blivit bättre och bättre, hoppas det fortsätter så, då kan dom faktiskt gå långt. Men skulle det bli Ryssland - Sverige i en final så har jag svårt och se att Sverige skulle vinnam det är i princip omöjligt om man jämför lagen, Sverige med ett väldigt ungt lag och ingen som kan "bära" laget mot ryssarna som har ett riktigt "topplag". Men skrällar har vi sett tidigare i turneringen! ;)
 
N

N_w

JAG KLARAR INTE AV DENNA SEMI!??!?! HUR FAN SKA DE SLUTA PÅ STRAFFAR?!?! SATAN 8SEK IFRÅN EN SEGER DÄR ETT TAG............