hur mycket hk har en artic xc 600

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Tror det är 128, jo den äter rem som bara den med Standard drevning och rem tog mig MAX 10-15mil på en rem alldeles för högt drevade std, men med SXens rem och drevning håller dom riktigt bra

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Det är SX:en som har 133hp. XC:n har "bara" 128hp.
Nej, skillnaden är inte så stor som det pratas om. SX har endast en liten annan tändkurva än XC, dock inte så stor skillnad. XC skall tåla att plätta på över en sjö utan att bygga upp för mycket temp och SX är en ren crossmaskin. Att det skall diffa så pass mycket tror jag inte. Effekten ligger runt 126-130HK för bägge beroende på hur man bestyckar gasarna.

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
Och en F7;a har emellan 127-133 orginal.
Effekten är inte allt utan en bra variatorsetup gör det mesta.
Var inte så hästkraftsanal utan lär dig mer om friktion,
där finns det mest att hämta. Rullboggie vinner alla race??
Skämt åsido,men inte alltid.

ANTHÅÅN

Välkänd medlem
31 jan 2011
244
0
16
Örträsk
Är Också lite intresserad av en XC just för att den ser väldigt fräsch ut och att den är 325 lång, känns alldelles perfekt. eftersom att ett gäng av mina frågor har blivit besvarade, så börjar jag med en liten udda fråga:
har den instrumentbräda, typ milmätare och hastighetsmätare eller är det som en racingmaskin?
om man kollar upp en random XC:s regnummer på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ så står det att dom har en effekt på 77 Kw, vilket bara är just över 100 hk. kan det verkligen stämma, det känns ju väldigt fjuttigt. Har dom lätt för att rappla, behövs den servas mycket?
Funkar den bra i lössnön?
hur är det med dämpningen, är den för mjuk org.?
Varför är det bra om den SX-drevas? hur är den i jämförelse med IQ rr och MXZ t e x? är det en bra skoter helt enkelt som är värd pengarna, eller ska man hellre satsa på en MXZ, IQ rr??? :bigsmile: