MX24

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Någon här som köpt hjälmar och andra grejjer från mx24.se och vet hur det funkar?

Funderar på en hjälm därifrån som kostar 2300:- , har hittat samma hjälm på en annan sida för 2000:- . Tänkte därför använda deras pris "Lägsta pris garanti" som ser ut så här

"Lägsta pris-garanti
Som kund hos 24MX kan du vara säker på att du betalar lägsta möjliga pris för den vara du vill ha. Vi kontrollerar dagligen att vi har lägre priser än våra konkurrenter, skulle du trots detta hitta en vara billigare någon annanstans, matchar vi priset. På så sätt ger vi dig garanterat lägsta pris!
Så här gör du för att använda Lägsta pris-garanti:
Köp varan i webbutiken, till ordinarie pris.
Efter din beställning skickar du ett e-postmeddelande till oss, där du anger ditt ordernummer och var varan kan köpas billigare samt vilket pris vår konkurrent begär. Skicka e-post till: info@24mx.se
Vi kontaktar dig för att bekräfta att vi sänkt priset."

Detta betyder väll då alltså att jag får hjälmen för billigare än 2000:- , men hur mycket? en hundralapp?

Tacksam för svar av dom som köpt där! :)
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Varför inte bara beställa där de är billigare från första början? Slippa en massa strul osv.
Tror ju inte du får den nå mycket billigare om dom sänker priset...
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Varför inte bara beställa där de är billigare från första början? Slippa en massa strul osv.
Tror ju inte du får den nå mycket billigare om dom sänker priset...
Köper jag där det är billigare, tillkommer frakt på drygt 150kr . Blir alltså typ 2150
Om nu mx24 funkar som det ska får jag kanske hjälmen för 1900:- och gratis frakt. Varje hundralapp är viktigt för en student :amuse:
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Köper jag där det är billigare, tillkommer frakt på drygt 150kr . Blir alltså typ 2150
Om nu mx24 funkar som det ska får jag kanske hjälmen för 1900:- och gratis frakt. Varje hundralapp är viktigt för en student :amuse:
"Vi kontaktar dig för att bekräfta att vi sänkt priset." Det vill säga, du får betala fullpris men inte kunden efter... Tror jag.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Att matcha priset är exakt vad det står. De matchar priset så att det blir exakt lika billigt som hos konkurrenten.
Ett enkelt försäljningsknep där man dels får lite goodwill och dels attraherar man kunder som kanske inte hade handlat där från första början.