Artikeln montera variatorkit i tidningen: Har ni någon åsikt?

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Tjenare... jag (med STOR hjälp av Melmaq!!) fick nämligen min första artikeln i tidningen publicerad.. fyfan va bra! :heh:

Jag hade vela att ni tycker till vad ni tycker om den... hur verkar den? Är den bra upplagd? bilderna bra? Bra text?

Hade vela ni tycker till så nästa gång ja skriver en teknisk artikel så den blir ännu bättre!

/F
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Hehe har du blivit publicerad nu också? Jag får ta och gratulera, ska läsa den så fort jag får tag i en tidning.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
962
113
Stora Blåsjön
Tycker den verkar helt ok, gillar att den är mer skriven som en monterings guide än bara generellt om variatorkit. Mer bilder skulle nog inte skada speciellt på sekundärvariatorn då den egentligen är jävligast att pilla med på dessa modeller tycker jag.
Men det kan nog bli hur bra som helst! Något som har saknats tidigare helt klart.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Skitsnyggt.
Det här gillar vi. Men som asker säger, mera bilder.

Mycket text (uppskattat), mycket info och du skriver bra.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Tack som fan grabbar! Hoppas ni uppskattar det!

Ang det där med bilderna så har jag fotat mycket, men jag vi kan inte ta med alla bilder så vi valde ut dom bilderna som "gör mest nytta", men åter igen något att tänka på tills nästa gång

Du får gärna säga till vad felen är.. har läst igenom men kan inte hitta något ?:weird:
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Vi är några som läser igenom texterna efter vi skrivit dom, men ibland så slinker det tyvärr igenom ett stavfel här eller där.. svårt att komma ifrån, men tro oss, vi gör vårat bästa! :D

/F
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Vi är några som läser igenom texterna efter vi skrivit dom, men ibland så slinker det tyvärr igenom ett stavfel här eller där.. svårt att komma ifrån, men tro oss, vi gör vårat bästa! :D

/F
Ett stavfel är inget att gnälla på, huvudsaken att fakta stämmer.
Ni använder inte något dataprogram som upptäcker tex stavfel?
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Skönt att det inte är något allvarligt stavfel! Hade varit lite jobbigt om man skriver variatorskit istället för variatorkit :D

Jodå, absolut, men ni vet säkert alla hur t.ex. Word är.. skriver man något, så visar den att man skriver fel fast det är rätt.. men åter igen, ibland slinker det igenom något.. det är som sagt inte med mening, men ibland blir det så! Men ska personligen nu läsa igenom en extra gång för att slippa stavfel.. bra du säger så man kan bli bättre!
 

Mxzzz

Välkänd medlem
12 mar 2010
198
0
6
Sorsele
Kommer du att publisera fler artiklar i framtiden?
Mycket bra artikel BTW

Såg oxå att du hade andvänt samma motto som mig som sista ord i tidningen
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.132
962
113
Stora Blåsjön
Skönt att det inte är något allvarligt stavfel! Hade varit lite jobbigt om man skriver variatorskit istället för variatorkit :D

Jodå, absolut, men ni vet säkert alla hur t.ex. Word är.. skriver man något, så visar den att man skriver fel fast det är rätt.. men åter igen, ibland slinker det igenom något.. det är som sagt inte med mening, men ibland blir det så! Men ska personligen nu läsa igenom en extra gång för att slippa stavfel.. bra du säger så man kan bli bättre!
Något stavfel upptäcker man säkert när man läser igenom det själv... men det bästa är att låta någon helt annan läsa igenom det man skrivit, det bästa är om den personen inte alls är insatt i ämnet också. Blir så lätt om man är insatt i ämnet att man inte ser orden som man "kan" och har man skrivit texten själv så kan man nästan texten utantill och då blir man lätt ordblind eller vad man ska kalla det. Du fattar säkert vad jag menar :)

Men detta gäller hela tidningen...finns tyvärr fortfarande lite väll mycket stavfel överlag.
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Asker: jepp ska göra så nästa gång!

Jag ska sikta in mig på att skriva "guider" istället för rena reportage.. va tror ni om det? Dvs jag visar hur man ska göra det och det! Det tycker JAG saknas och det hjälper ju folk!

Vad tror ni om det? Låter de som en hitt?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Asker: jepp ska göra så nästa gång!

Jag ska sikta in mig på att skriva "guider" istället för rena reportage.. va tror ni om det? Dvs jag visar hur man ska göra det och det! Det tycker JAG saknas och det hjälper ju folk!

Vad tror ni om det? Låter de som en hitt?
Tycker det låter som en kanon idé!
Är tanken att guiderna ska vara generella och passa "överlag" till de flesta maskiner? Kan bli en rätt stor guide om man vill få att alla ska ha nytta av den till just deras maskin!?
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag måste försöka skriva så de passa överlag.. känns lite trist för alla om jag inte riktar in mig på alla märken.. Men jag har MASSA idéer! :)