okej då är de alltså motorkuddarna och giljotinerna som är de vanligaste. men jag tänkte att de kan inte vara så att lagerna inte pallar då man t.ex. trimmar? för tycker det låter konstigt om motorn är helt orginal och de ska börja gå sönder lager på vevaxeln... tycker de borde hålla för standard effekten.Som sagt så ska det vara rostfria giljotiner i dom.
Sen när motorn har gått 400mil så skulle jag ta och fått motorblocket uppmätt så borret där veven ligger är helt rakt lika bra att kolla veven också då (har det gått över 1000mil utan att detta är gjort så behöver man nog inte oroa sig). Och sedan monterat ett bredare lager till pto-sidan slp har ett sådant. Annars kan man köra med det nya breda som sitter på nya 800cfi om man vet vad man sysslar med (då det krävs lite mod).
Vet om 3st förra vintern som fick problem med veven på dessa motorer. Men fixar man detta så är det en kanonmotor.
Tänker inte du på 900 blocket nu? För om dom blocken har han skrivit exakt det. Och varmkörning är otroligt viktigt på alla storkubikare oavsett märke.En snubbe i USA ("Indydan") påstår att 9 av 10 block är inte helt raka och behöver linjeborras, nu kan detta vara säljsnack så man får ta det med en liten nypa salt. Men iallafall så lär det nog vara rätt nära sanningen...
Sen är riktig varmkörning viktigt på dessa motorer om man vill vara snäll mot veven.